MOL Grupa je danas objavila finansijske rezultate za prvi kvartal 2022. godine. MOL Grupa je u prvom kvartalu 2022. ostvarila 833 miliona dolara čiste CCS EBITDA, zahvaljujući višim cenama nafte i gasa. Međutim, rezultati su za 6% niži u odnosu na prethodni kvartal.
Upstream učinak je doveo do rezultata, Downstream performans je bio pod uticajem volatilnosti i kontroverznih efekata makro-ekonomskog okruženja i cena, tako da je ostao nepromenjen u odnosu na isti period prethodne godine, dok je Consumer Services opao zbog ograničenja cena goriva u nekoliko zemalja Centralne i Istočne Evrope. MOL Grupa generisala je slobodne tokove novca u iznosu od 510 miliona dolara, što je više od polovine smernica za 2022. obzirom da su svi segmenti dali pozitivan doprinos.
Predsednik i izvršni direktor Zsolt Hernádi prokomentarisao je rezultate: „Godina 2022. je donela nove izazove. Među eksternim uslovima koji se brzo menjaju, volatilnosti i često nepovoljnim okolnostima, MOL Grupa je dokazala da imamo sposobnost da reagujemo brzo. Generisali smo od 833 miliona dolara čiste CCS EBITDA u prvom kvartalu 2022. što dokazuje da smo bili na pravom putu.
Međutim, najveći izazovi u narednom periodu nisu ništa manji do obezbeđivanja sigurnosti snabdevanja energijom i održavanja profitabilnosti. Ulažemo značajne napore da se prilagodimo novom okruženju i dalje diverzifikujemo naš portfolio kako bismo obezbedili snabdevanje energijom u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Takođe, MOL je usred puta transformacije koji zahteva velika ulaganja. Veoma smo posvećeni nastavku ovog procesa uprkos volativnosti u makro-ekonomskom okruženju. MOL Grupa je pokazala otpornost tokom nekoliko kriza u prošlosti i uveren sam da ćemo zadržati ključnu ulogu u predvidivom snabdevanju energijom i ostati partner od poverenja našim kupcima, zainteresovanim stranama i širem društvu.”
Upstream EBITDA dostigla je 504 miliona dolara u prvom kvartalu 2022, što je za 104% više u odnosu na prošlogodišnji rezultat u prvom kvartalu. Dobar učinak je podstaknut kontinuiranim povećanjem cena nafte i gasa, kao i povećanjem cene nafte tipa Brent za više od 40 USD/bbl i petostrukim povećanjem cena gasa. Obim proizvodnje je smanjen u odnosu na isti period prethodne godine, padom u Centralnoj i Istočnoj Evropi, Pakistanu, kao i smanjenju neto proizvodnje u ACG imovini u Azerbejdžanu. Pojednostavljeni slobodni novčani tokovi porasli su na 420 miliona dolara sa 160 miliona dolara odnosu na prethodnu godinu, zahvaljujući Upstream doprinosu. Što se tiče poslovanja, MOL je potpisao ugovor sa kompanijom Waldorf Production Limited („Waldorf“) koja pokriva prodaju svog celokupnog Upstream portfolia u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Downstream je ostvario čistu CCS EBITDA u iznosu od 254 miliona dolara, što je potpuno isto u odnosu na isti period prethodne godine kao posledica volatilnosti spoljašnjeg okruženja, što je uticalo kako na pozitivne tako i na negativne rezultate. Smanjenje doprinosa petrohemije nadoknađeno je većom generacijom EBITDA u preradi i marketingu. Razlika cene nafte tipa Ural i Brent, kao i razlika u ceni sirove nafte i dizel goriva podstakla je ekspanziju marže u martu, koja je delimično nadoknađena smanjenjem realizacije cena i značajnim rastom troškova energije.
U međuvremenu, obim prodaje je porastao za 11% u odnosu na isti period prethodne godine, usled naglog porasta prodaje u Mađarskoj s obzirom na poremećaj tržišta ograničenjem veleprodajnih cena goriva od sredine februara. Povećanje održivosti i transformacija u Downstream nastavljeno je u prvom kvartalu 2022: realizovana je greenfield investicija koja će proizvoditi 100.000 tona propilena, akvizicija kompanije ReMat, vodeće kompanije za reciklažu plastike na mađarskom tržištu, je završena u ovom kvartalu. Projekat izgradnje Polyol postrojenja dostigao je koeficijent mehaničkog završetka od 96% do prvog kvartala 2022.
Consumer Services EBITDA opala je u prvom kvartalu 2022. za 44% u odnosu na isti period prethodne godine, uprkos povećanju obima prodaje za 20% i povećanju broja transakcija za 7% u odnosu na isti period prethodne godine, što je rezultiralo povećanjem tržišnog udela u celom regionu Centralne i Istočne Evrope. Regulatorne mere cena goriva u Mađarskoj, Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji i Bosni i Hercegovini vratile su EBITDA na nivo prvog kvartala 2017. obzirom da su marže goriva smanjene na nivou grupe.
Non-fuel marža povećana je za 8% u odnosu na isti period prošle godine, usled povećane prodaje gastro proizvoda i hot-dogova. Broj Fresh Corner lokacija porastao je na 1081 u prvom kvartalu 2022. sa 984 u prvom kvartalu 2021. U januaru 2022, MOL je potpisao niz ugovora s Grupom Lotos SA i PKN Orlenom koji pokrivaju prodaju i kupovinu nekoliko elemenata portfelja, i kao rezultat toga MOL je preuzeo 417 maloprodajnih mesta u Poljskoj što kompaniji omogućuje dostizanje trećeg mesta na lokalnom tržištu maloprodaje goriva. Ovi dogovori podležu odobrenju spajanja.
Gas Midstream EBITDA dostigla je 48 miliona dolara u prvom kvartalu 2022, rezultat je sličan učinku u odnosu na prvi kvartal prethodne godine. Dalji rast nabavnih cena gasa imao je negativan uticaj i rezultirao je više nego udvostručenim troškovima potrošnje gasa.