Da modne trendove ne postavljaju samo filmske i estradne zvezde pokazuje i velika tražnja za odećom koju nosi ukrajinski predsednik Vladimir Zelenski. Za veoma kratak period on je uspeo da jedan mali ukrajinski brend pretvori u svetski poznatu kompaniju, koja sada beleži veliku tražnju koju ne može da zadovolji.
Ukrajinski predsednik se od početka rata oblači u maslinasto zelenu civilnu odeću. On nikada nije u uniformi, ali svojim izgledom ipak redovno naglašava da je Ukrajina u ratu. Njegova pojava očigledno ostavlja utisak na medijsku publiku širom sveta, o čemu svedoče i podaci da je u poslednjih nekoliko meseci značajno porasla prodaja brendova koje Zelenski nosi.
Nedavno je njegova maslinasto zelena jakna od flisa prodata na jednoj humanitarnoj akciji za Ukrajinu za čitavih 110.000 dolara, iako u prodavnicama košta oko 30 dolara.
Od revolucije do rata
Pomenuta jakna je proizvod ukrajinske kompanije M-TAC koja je zbog rata morala da prekine proizvodnju. Ona konstantno dobija upite za ovu jaknu, ali nije u mogućnosti da je ponudi na tržištu, zato što je njena fabrika na ratnom području. Budući da ne mogu da kupe popularnu jaknu, potrošači su počeli da se interesuju i za druge proizvode ove kompanije, tako da se i njihove zalihe polako tanje. Dakle, kompanija koja ima sve manje robe ima sve više kupaca. Na pitanje novinara kako će zadovoljiti narastajuću tražnju na tržištu, rukovodstvo ove kompanije odgovara da će, kada pobede Rusiju u ratu, morati da rade danonoćno.
Kompanija M-TAC je inače nastala pre pet godina, a ideja o njoj rodila se tokom poslednje krize u Ukrajini odnosno tokom revolucije iz 2014. godine. Cilj ovog proizvođača tada je bio da na tržištu ponudi udobnu i savremenu “taktičnu” obuću i odeću. To znači da se ona osim u svakodnevnim može koristiti i u nekim izazovnijim okruženjima, bilo da su u pitanju planinarenja, ekstremni sportovi ili učestvovanje u nekim sukobima. Nažalost, mnogi Ukrajinci je sada koriste u sukobima.
Izvor: Kvarc
Foto: President.gov.ua