Somborski startap „Agro budžet sistem-ABS“ razvio je inovativno softversko rešenje za optimizaciju ulaganja u poljoprivrednu proizvodnju i predviđanje konačnih finansijskih rezultata proizvodnje.
Startap iz bačke ravnice kreirao je inovativnu automatizovanu ABS digitalnu platformu kako za dobavljače tako i za poljoprivrednike. Poljoprivredni proizvođači dobili su digitalni vodič za planiranje ulaganja u proizvodnju, a kompanije – dobavljači, imaju uvid u pojedinačne proizvodne planove svakog poljoprivrednog proizvođača i na osnovu toga mogu da kreiraju ponudu.
„Ovim je stvoreno vin-vin rešenje za obe grupe korisnika. Digitalni vodič za ulaganje u poljoprivrednu proizvodnju kreira se na osnovu potpuno automatizovanog procesa odabira najpovoljnije ponude kreirane od dobavljača direktno na ABS platformi“, objašnjava Aleksandar Marotić, koordinator projekta ABS digitalne platforme.
Šta radi ova platforma?
Prikupljanje, obrada i odabir najpovoljnije ponude vrši se na osnovu ponuda roba i usluga iz 18 različitih privrednih oblasti koje svojim aktivnostima prate poljoprivrednu proizvodnju, od izbora semena i sadnog materijala, negovanja useva, preko zaštite bilja, mašinske obrade zemlje i skladištenja, do plasmana poljoprivrednih proizvoda, transporta, subvencija…
„Projekcija nivoa potrebnog ulaganja kao i finasijskog rezultata proizvodnje vrši se za svaku proizvodnu parcelu posebno, kao i na nivou ukupne proizvodne površine“, navodi Marotić i dodaje da je rešenje primenjivo i u konceptu precizne poljoprivrede.
Ušteda vremena
ABS digitalna platforma štedi poljoprivrednicima 100 odsto vremena potrebnog za prikupljanje ponuda od različitih dobavljača roba i usluga i značajno povećava komfor u planiranju proizvodnje. ABS platforma sprečava gubitak profita poljoprivrednicima za više od 15 odsto.
„Poljoprivrednicima omogućava uštedu u potrebnim inputima više od 30 odsto, poput potrošnje goriva, đubriva, zaštitnih sredstava, kao i u administrativnim troškovima…“
Kompanije dobavljači mogu da steknu uvid u planove proizvodnje poljoprivrednika i kreiraju personalizovane ponude roba i usluga. Time se povećava broj novih kupaca i produžava „životni vek” postojećih.
Izvor: PKS
Foto: Dan Meyers, Unsplash