Francuska vlada priprema plan za efikasnije regulisanje komercijalnog rada influensera na društvenim mrežama kako bi osigurala veću bezbednost samih influensera i zaštitu prava potrošača koji ih prate. Tako bar tvrdi francuski ministar ekonomije Bruno Le Mer, a prenosi Euractiv.
Procenjuje se da je globalno tržište uticajnih društvenih medija u 2022. vredelo više od 15,3 milijarde evra. U Francuskoj, influenserski marketing je jedan od najefikasnijih oblika promocije tamošnjih brendova. Po promociji proizvoda posebno se ističe Instagram. Međutim, francuska vlada sada razmatra regulisanje ovog tržišta.
„Influenseri moraju da podležu istim pravilima kao i ona koja se primenjuju na tradicionalne medije“, kaže Le Mer, dodajući da internet „nije Divlji zapad“. Prema njegovim rečima, zbog velikog uticaja koji influenseri ostvaruju na javno mnjenje, njihov rad bi trebalo regulisati.
U Francuskoj su početkom godine pokrenute javne konsultacije koje uključuju različite igrače u sektoru uticaja. Rezultirale su sa nekoliko preporuka, koje bi mogle biti uključene u plan koji je najavio Le Mer. One podrazumevaju pravnu definiciju influensera i njihovih agenata i jačanje njihovih ugovornih obaveza. Tim preporukama bi se mogle predvideti i zabrana ili ograničenje promocije određenih proizvoda, kao i kreiranje etikete koja potvrđuje odgovornost kreatora sadržaja.
Zašto se poseže za regulativom u ovoj oblasti?
Prošlog januara, službe Generalnog direktorata za konkurenciju, pitanja potrošača i kontrolu prevara (DGCCRF) su uočile „anomalije“ među 60% kontrolisanih influensera, koji „nisu poštovali propise o oglašavanju i pravima potrošača“. Naime, “svi uticajni koji su provereni, nisu poštovali pravila o transparentnosti komercijalne prirode svojih publikacija“. U izveštaju se navodi da su neki „obmanjivali potrošače o svojstvima prodatih proizvoda ili promovisali rizične proizvode ili usluge“. U ređim slučajevima, neki su ponudili, ili čak organizovali, zloupotrebu javnih sredstava namenjenih obuci za dobijanje poklona ili novčane nagrade ili su terali svoje pratioce da pribegnu kozmetičkim praksama koje su opasne po zdravlje. Poslednjih godina, nekoliko uticajnih ljudi je izvedeno na sud, osumnjičeni da su postavili šeme prevare. Neki su čak osuđeni.
Trenutno, jedina ograničenja za influensere potiču od internet platformi na kojima oni imaju svoje naloge. Prema tim ograničenjima oni moraju navesti da li se njihova objava plaća ili je plasirana u saradnji sa određenim brendom.
Izvor: EURACTIV.rs
Foto: geralt, Pixabay