Kompanija Amazon je koristila niz nezakonitih strategija za povećanje profita u svojoj onlajn maloprodajnoj imperiji, uključujući i algoritam koji je podizao cene koje američki potrošači plaćaju za njenu robu, što joj je donelo više od milijardu dolara prihoda. Ovo je otkrila američka Federalna komisija za trgovinu (FTC) i uvrstila u dopunu tužbe koju je u septembru podnela protiv Amazona.
Američki onlajn trgovac koji ima milijardu artikala u svojoj ponudi kreirao je tajni algoritam pod internim nazivom “Projekat Nesi” koji je onemogućavao adekvatno poređenje cena i uticao i na svoje klijente ali i na konkurentske sajtove da podignu cene. Ovo se dešavalo 2010. godine. Algoritam je sam podizao cene proizvoda za koje je postojala pretpostavka da ih prate njegovi konkurenti. Kada su oni usklađivali cene sa Amazonovim on nije spuštao cene već bi te proizvode prodavao po “napumpanoj” vrednosti, prisvajajući razliku u ceni koju je odredio proizvođač robe i novoj ceni.
Portparol Amazona Tim Dojl izjavio je da FTC “pogrešno karakteriše” alat za određivanje cena i da je kompanija prestala da ga koristi pre nekoliko godina. Prema njegovim rečima algoritam je služio da spreči usklađivanje cena kompanije koje bi dovelo do neuobičajenih ishoda da cene postanu toliko niske da su neodržive.
Međutim, Federalna komisija za trgovinu ovo postupanje smatra nelojalnom konkurencijom na tržištu jer manipuliše drugim onlajn prodavnicama da podižu cene, dozvoljavajući Amazonu da uradi isto.
Izvor: Tanjug, Wionnews
Foto: Christian Wiediger, Unsplash