Home VestiIT i nauka Vještačka inteligencija kao modni trend

Vještačka inteligencija kao modni trend

by bifadmin

Modna i IT industrija imaju jednu zajedničku karakteristiku, i jedna i druga baziraju se na praćenju najnovijeg modnog trenda. Ove godine u trendu je definitivno „AI“, vještačka inteligencija i to uglavnom o obliku ChatGPT-a.

Ovaj zaključak se logično nameće na bazi onoga što se može čuti i vidjeti na Web Summitu u Lisabonu, gdje se okupilo oko 70.000 profesionalaca, iz cijelog svijeta direktno ili indirektno povezanih sa IT industrijom, sa lica mesta prenosi dopisnik Biznis i finansija

Bez obzira da li je riječ o marketingu, podršci klijentima, razvoju ili nekoj drugoj oblasti poslovanja, svima su puna usta priče o vještačkoj inteligenciji.

Brojne start-up kompanije pokušavaju da profitiraju na novom modnom trendu, pakujući šta god da im je proizvod, u omot vještačke inteligencije, nadajući se da će to biti dovoljno da privuče investitore. Za razliku od prethodnih godina kada je na tržištu očigledno bilo više para nego pameti, sada su investitori postali puno probirljiviji, nakon što je i doba jeftinog novca okončano.

I dok je prošle godine na Web Summitu glavni trend bio „Web3“ odnosno blockchain tehnologija i njena primjena kod NFT tokena, u koju su se svi zaklinjali, ove godine niko od „cool djece“ to više i ne spominje.

Mada se među stotinama štandova startup kompanija na ovogodišnjem Web Summitu, može pronaći i nekoliko štandova na kojima rođeni optimisti i dalje investitorima nude proizvode poput aplikacija za mobitele za direktno kreiranje sličica kao NFT i njihovo direktno slanje na blockchain. Očigledno, vijesti o kolapsu NFT manije gdje se vrijednost „sličica“ preko noći srozala sa desetina hiljada dolara na nulu, nije još uvijek stigla do svih ili je ipak riječ o nepopravljim optimistima, koji bi i na Titaniku dok je tonuo, šansu da sjednu u prazan salon prve klase tretirali kao sjajnu poslovnu priliku da se predstave bogatim i moćnim putnicima.

Uticaj političke i ekonomske krize

Ono što je izvjesno je da je u odnosu na prošlu godinu na Web Summitu broj kompanija sa zakupljenim štandovima znatno manji.

Koliko je to rezultat skandala prouzrokovanog postovima osnivača i direktora, Paddy Cosgravea, kojima je podržavao Palestince i kritikovao Izrael, što je rezultiralo njegovom ostavkom povlačenjem tradicionalnih učesnika, kompanija kao što su Google, Amazon, Meta, Oracle i niz drugih , a koliko je to rezultat klasične ekonomske krize, teško je tačno utvrditi.

Novi CEO Web Summita, Katherine Maher, na press konferenciji priznala je da je broj prisutnih kompanija smanjen, ali je kao profesionalni optimista, odmah objasnila da je reakcija prisutnih kompanija bila pozitivna jer sada „ima više prostora između štandova i lakše je kretati se“, kao i da očekuje da se globalne tehnološke kompanije koje su ove godine „pauzirale“ vrate iduće godine.

Bez obzira na politiku, jasno je da je na sceni ekonomska kriza, bez obzira na to šta pokazuje nominalni BDP.
I to se vidi ne samo po smanjenom broju prisutnih kompanija, radikalno smanjenim budžetima za promociju, jer se na štandovima za razliku od ranijih godina kada su se i šakom i kapom dijelile majice, boce za vodu, dukserice, kripto valute i novčanici, sada se u najboljem slučaju nude naljepnice i grafitne olovke.

Važnije od svega je priznanje profesionalnih investitora da su i oni u „stanju hibernacije“, pažljivo mjerkajući nove kompanije i planirajući, ali bez trošenja para, čekajući da se situacija popravi. U takvoj situaciji prve se na udaru nađu male i tek formirane kompanije, dok oni etablirani će se već nekako snaći i preživjeti, piše Drađen Simić za bif.rs.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar