Radovi koji se izvode na starom površinskom kopu Bor predstavljaju bezbednosni rizik po postojeću prugu, zbog čega se razmatra izgradnja nove.
Kako piše eKapija, kompanija Infrastruktura železnice Srbije podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje i izmeštanja dela železničke pruge broj 218 Mala Krsna-Bor-Rasputnica 2 (Vražogrnac), na deonici kroz zonu Jame Bor. Zahtev je izradio Saobraćajni institut CIP. Reč je o delu pruge od stacionaže km 216+577,77 do stanice Bor-putnička, ukupne dužine 4,62 kilometra.
Prethodno smo se zadužili za rekonstrukciju pruge
Zanimljivo je da se Vlada Srbije prošlog oktobra kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) zadužila u iznosu od 50 miliona evra kako bi rekonstruisala više pruga po Srbiji, među kojima se nalazila i Mala Krsna-Bor-Rasputnica 2.
Obrazloženje je bilo da su na ovom delu pruge uočene deformacije koloseka, kao i pomeranje zidova, rasplinjavanje kosine zaseka… Tada je navedeno da je ovaj deo pruge izgrađen 1961. godine, na kliznoj padini, i da je već nakon izgradnje primećena nestabilnost terena u vidu naginjanja i pucanja zidova, propusta i kanala.
Međutim, danas smo saznali da je izmeštanje neophodno i zbog nastavka eksploatacije rude bakra u rudniku Jama, u okviru planova kompanije Serbia ZiJin Copper.
Izvor: eKapija, Bif
Foto: pixifant, Pixabay

