Home VestiEkonomijaMinistarka trgovine kaže da je većina trgovinskih lanaca ograničila marže

Ministarka trgovine kaže da je većina trgovinskih lanaca ograničila marže

by bifadmin

Prema rečima Jagode Lazarević, inspekcija je utvrdila da većina trgovinskih lanaca obuhvaćenih merom ograničenih marži poštuje tu meru.

Da podsetimo, krajem avgusta je Vlada Republike Srbije donela Uredbu o posebnim uslovima za obavljanje trgovine za određenu vrstu robe, koja će važiti šest meseci od 1. septembra ove godine. Tom uredbom se ograničavaju trgovačke marže za određenu robu jer je procenjeno da se trgovci u njenu cenu ugrađuju više nego što bi trebalo.

Uredba se odnosi uglavnom na osnovne namirnice poput mleka, mesa, bezalkoholnih pića, voća i povrća, hlebova, smrznutih proizvoda, brašna, testenina i sličnih, ali i na kućnu hemiju, ličnu kozmetiku, hranu i pelene za bebe. U njoj piše da najviša stopa marže u trgovini na malo, obračunata na prodajnu cenu bez poreza na dodatu vrednost, ne može biti veća od 20%.

Koliko se i kako ona sprovodi ministarka unutrašnje i spoljne trgovine objasnila je za Tanjug. Kako kaže Lazarević, na početku primene uredbe utvrđeno je da ju je najveći broj trgovaca ispoštovao, kao i da je nadležnima dostavljao svoje cenovnike. To su utvrdili inspektori koji su posetili 82 prodajna objekta najvećih trgovinskih lanaca.

Dodala je da da u trgovinskom lancu „Veropoulos“ mera nije u potpunosti sprovedena. Naime, ovaj lanac nadležnima nije dostavio cenovnike u roku, ali su inspektori u njegovim objektima utvrdili da su cene ipak korigovane. Još uvek je u toku postupak inspekcije kako bi se otkrilo da li se „Veropoulos“ zaista pridržava ograničenja marži.

Kupci se žale da više nema sniženja

Ono što su građani po stupanju uredbe na snagu mogli da primete je da otkada su korigovane cene više gotovo da i nema velikih sniženja u prodavnicama. Ministarka je rekla da su se kupci već žalili zbog toga i dodala da je cilj ove mere bio da cene u marketima budu niže, a da se akcijska sniženja nastave.

“Međutim, od jednog broja proizvođača, odnosno dobavljača, dobili smo informacije da su oni trgovinskim lancima nudili nastavak akcijskih sniženja na svoju robu koju bi sami dobavljači finansirali, ali su pojedini trgovci to odbili”, rekla je Lazarević.

Ipak, dodala je, neki trgovinski lanci nisu prestali sa sniženjima ni posle 1. septembra i kao pozitivan primer navela je brendove Merkator i Idea. Zato je savetovala potrošače da prate cene u različitim trgovinskim lancima. Prema njenim rečima, ideja Vlade nije ni bila da u svim lancima budu iste cene i da akcijska sniženja budu iskoordinisana, već je to stvar koju tržište samo treba da reguliše.

Izvor: Tanjug

Foto: Markus Spiske, Unsplash

Pročitajte i ovo...