U 2016. godini ovo su bile najčešće korišćene reči u domaćim štampanim medijima, pokazuje redovni godišnji monitoring medijskog sadržaja kompanije Ninamedija.
Najčešća reč koju su u osnovnom obliku mediji koristili u naslovima tekstova je „Srbija“, sa preko 14 hiljada pojavljivanja (12% manje nego 2015). Beograd“ je pomenut 6.516 puta, odnosno 12% više nego u 2015. godini. „Milion“ je treća reč prema učestalosti sa 3.143 puta spominjanja i manjim brojem pojavljivanja za 14%.
Ekonomija
Sve teme beleže pad broja pominjanja u odnosu na 2015. a najfrekventnije su – Milion, Evro, Dinar, Penzija!, Direktor i Milijarda.
Geopolitika
Najveći broj učestalosti beleže reči Srbija, Beograd, Evropa i Rusija, a slede ih reči Izbeglice/Migranti. Najveće povećanje zabeleženo je kod reči Amerika i NATO, a najveći pad kod reči Kosovo i Albanija.
Ličnosti
Najčešće pominjana ličnost je Aleksandar Vuĉić, ali manje nego u 2015. godini za 14%, a sledi ga Donald Tramp sa najvećim povećanjem od 1421%. Na trećem mestu je Tomislav Nikolić, ali za 15% manje nego prošle godine, a iza njega i Putin sa 14% većim brojem pojavljivanja.
Politika
Od većih stranaka, najviše je pomenuta SNS i to za 21% više nego u 2015. DS je gotovo identično zastupljena, SPS više za 76%. Najveće povećanje beleži se kod pojmova naziva stranaka – SNS, SPS, DS, DSS, i Dveri, te najveće povećanje uopšte, kod pojma Donald Tramp.
Od ostalih pojmova koji su zabeležili veću učestalost u odnosu na prošlu godinu, najzanimljiviji su Dodik i NATO, prvi zbog izbora u Republici Srpskoj i referenduma o
državnom prazniku, a NATO, između ostalog i zbog potencijalnog ulaska Crne Gore u ovaj Savez.
Istraživanja su pokazala da su izbori u Srbiji i u SAD vidno uticali na pojmove koje su mediji plasirali preko naslova.
Sport
Novak Đoković je i dalje najzastupljeniji pojam, a onda slede reči Partizan, Fudbal i Zvezda i svi ovi pojmovi beleže manju učestalost, dok je veća zabeležena kod pojmova Košarka i Vaterpolo. Olimpijske igre u Riju i uspesi Srbije u košarci i vaterpolu su bile povod da ih mediji više pominju nego u 2015. godini.