Deloitte predviđa da će virtuelna realnost dostići svoju prvu milijardu američkih dolara prihoda u 2016. godini, sa oko 700 miliona prodatih hardverskih proizvoda, dok ostatak čini prodaja nehardverskog sadržaja. Petnaesto izdanje Deloitte-ovog izveštaja „Predviđanja u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija za 2016. godinu“ procenjuje prodaju na oko 2,5 miliona setova – slušalica za virtuelnu realnost i 10 miliona prodatih primeraka igrica. Osim toga, izveštaj pokazuje da će najveći deo novca na virtuelnu realnost trošiti glavni korisnici, a ne povremeni igrači. To znači da dok svako sa smartfona može da isproba varijante virtuelne realnosti, većinu prihoda će u 2016. godini verovatno doneti desetine miliona pravih korisnika pre nego milijarde drugih korisnika.
„Dok se očekuje da virtuelna realnost u 2016. godini dosegne milijardu dolara – na duže staze će morati da vodi borbu kako bi dostigla razmere ili sveprisutnost pametnih telefona, računara ili televizora“, rekao je Žarko Mijović, partner u Deloitte-u. „Međutim, kako je tehnologija u obavezi da se unapređuje i donosi nova iskustva, moguća je i šira globalna primena“.
“Svedoci smo značajnog rasta potencijala kognitivnih tehnologija, kao što je kompjuterska vizija, obrada prirodnog jezika i mašinsko učenje. Očekuje se da ove godine 80 od 100 najznačajnijih softverskih kompanija koriste kognitivne tehnologije, oslobađajući potencijal interneta stvari; to čak može da transformiše svet kompjutera kakav poznajemo. Kognitivne tehnologije mogu da privuku manju trenutnu pažnju potrošača nego nove virtuelne naočare, ali verovatno će biti mnogo važnije za preduzeća i potrošače na duže staze.“
Osim predviđanja koja se odnose na virtuelnu realnost, izveštaj sugeriše da iako su tzv. milenijalsi „smartfon generacija“, oni mlađi (između 18 i 24 godine) će najviše koristiti PS od svih starosnih grupa u 2016. godini. U skladu sa istraživanjem Deloitte-a u proseku oko 85% mlađih milenijalsa u 13 razvijenih zemalja je koristilo laptop u 2015. godini. Ovi podaci pokazuju da milenijalsi od 18-24 godine vide smartfon kao dopunu računaru, a ne zamenu za njega, a razlog mogu biti manje cene laptopova (na tržištu se mogu naći za manje od 500 američkih dolara).