Zadržavanje zaposlenih postaje sve veći izazov za poslodavce usled rasta nove grupe, poznate kao „stalni kandidati“
Kompanija ManpowerGroup sprovela je globalno istraživanje o preferencijama kandidata u okviru koga je skoro 4.500 osoba koje traže posao upitano o preferencijama, samoj praksi traženja posla i o motivaciji za promenu. Istraživanje je sprovedeno na pet uticajnih tržišta širom sveta (SAD, Velika Britanija, Australija, Kina i Meksiko) i otkriva nekoliko važnih trendova.
U preferencijama kandidata uočen je jedan od najnovijih fenomena – stalni kandidati, koji predstavljaju one zaposlene koji su uvek u potrazi za novim poslovnim prilikama. Istoimeni izveštaj ispituje specifičnosti ovih kandidata, a rezultati istraživanja otkrivaju poslodavcima kako da bolje shvate način razmišljanja stalnih kandidata i povećaju svoje napore da privuku i zadrže najbolje i najsposobnije zaposlene.
Više od trećine kandidata na globalnom nivou pripada grupi stalnih kandidata. Najveći procenat ovih kandidata je u Meksiku – 50%, a zatim u SAD – 41%. 60% stalnih kandidata čine Milenijalci, a posebno stariji pripadnici ove generacije koji imaju između 25 i 34 godine.
Stalni kandidati se razlikuju od ostalih. Oni su manje zadovoljni poslom i duplo je veća verovatnoća da izraze svoje nezadovoljstvo. Pored toga, četiri puta su skloniji mišljenju da je napredovanje povezano sa promenom posla. Stavovi stalnih kandidata se manifestuju i kroz njihovo ponašanje, te su oni aktivniji na društvenim mrežama i sajtovima za pretragu poslova, češće apliciraju za poslove i ranije i bolje se informišu o radnim pozicijama.
Stalne kandidate posebno karakteriše značaj koji oni pridaju napredovanju. Čak 42% ovih kandidata svrstava mogućnost napredovanja među glavna tri motivaciona faktora za donošenje karijernih odluka.
Globalni trend stalnih kandidata nosi sa sobom potencijal za do sada najveći promet radne snage. Poslodavci moraju kontinuirano da se bore da zadrže svoje zaposlene i da unaprede proces regrutacije i selekcije.