U subotu 1. novembra, Sava Centar pocinje prodaju ulaznica za predstave koje ce se izvoditi tokom na sceni ove dvorane, a u okviru 12. Beogradskog festivala igre.
Dolazak londonskog Sadlers Velsa, sa produkcijom „m¡longa“ čiju koreografiju potpisuje Sidi Larbi Šerkauji, je prilika da publika 25. marta uživa u jednom od najfascinantnijih svetskih plesnih događaja ove sezone. Duboko ukorenjen u argentinskoj kulturi, tango oduševljava i privlači ljude svojom senzualnošću, snagom i lepotom. Koreograf koji je u svetu priznat po inovativnim i od kritike visoko cenjenim produkcijama, ovom prilikom sarađuje sa izuzetnim argentinskim igračima i muzičarima, stvarajući predstavu koja provlači njegov osobeni rukopis kroz tango. Ideja milonge služi kao vodilja, a istraživanje otkriva neponovljive čari okupljanja u intimnim barovima Buenos Ajresa. Britanski Dejli Telegraf navodi da je “m¡longa neponovljivo prelepa predstava”. Ovaj plesni događaj, gledaće i publika Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Balet Visbaden dolazi po prvi put u Srbiju, sa programom koji potpisuju tri koreografa, i koji će svoju međunarodnu premijeru imati upravo u Beogradu. Tim Pledž je mlad i u Nemačkoj izuzetno cenjen plesni stvaralac, koji kroz svoje radove nastoji da prikaže istinsku estetiku i tehniku baletske igre. Američki koreograf Ričard Sigal se po prvi put predstavlja našoj publici, sa komadom inspirisanim muzikom kultnih savremenih kompozitora. Poslednji deo ove večeri, rezervisan je za komad “Levo Desno Levo Desno”, najpopularnijeg evropskog koreografa i reditelja, Aleksandera Ekmana. Balet Visbaden nastupa u Centru Sava 28. marta, a deo ovog programa će videti i publika Narodnog pozorišta u Vršcu.
Nakon neverovatnoh uspeha na festivalima u Tokiju i Monte Karlu, predstava “Istočna senka”, izvodi se na sceni Centra Sava, 2 i 3 aprila, i to za samo 250 gledaoca. Radi se o najnovijem poduhvatu Jiržija Kilijana, čije smo koreografije gledali u izvođenju neponovljivog Holandskog plesnog teatra, trupe koju je godinama predvodio. Svoj novi plesni san, Kilijan je podelio sa baletskim umetnicima trece generacije, a inspiraciju pronašao u teatru apsurda Samjuela Beketa. O ovom delu, on kaže “postoji mnogo stvari koje možete naučiti u životu, osim iskustva. Iskustvo se mora preživeti. I trebalo bi živeti što intenzivnije, kako bi imali nešto čega ćete se sećati i što ćete deliti kada ostarite.”
Nedavno je kritičar njujorškog Dance Magazina zabeležio „oluju entuzijazma koja je ispratila premijeru Baleta Bazel“. Dvojica koreografa koji su već nekoliko puta oduševljavali i beogradsku publiku, Aleksander Ekman i Johan Inger, u saradnji sa tradicionalno kvalitetnom i inovativnom baletskom kompanijom iz Bazela, „nude publici potpuno uživanje, u zamenu za uraganski aplauz“. Veče nazvano „Apsolutna Igra“ zatvoriće 12. Beogradski festival igre.
Cena ulaznica za predstave BDF-a u Centru Sava je od 800,00 do 2.100,00 dinara, a kupuju se isključivo na blagajni ovog teatra.
Ulaznice za predstave 12. Beogradskog festivala igre prodaju se i u Beogradskom dramskom pozoristu (Kompanija 7273 iz Ženeve, Kompanija Sol Piko iz Barselone, Zero Visibility iz Osla i Kompanija Antona Lakija iz Brisela), Pozoristu na Terazijama (Kompanija Kafig iz Kreteja, Kompanija Zappala Danza sa Sicilije i Ballet Trockadero de Monte Carlo iz Njujorka), dok Opera Madlenianum jos nekoliko dana nudi karte po pretprodajnoj ceni za predstave Kompanije Hofeša Šehtera iz Londona.