Prema istraživanju o komunikaciji koje je vodeća svetska agencija za odnose sa javnošću Ketchum sprovela na 3.700 ispitanika u 12 zemalja, tradicionalni mediji poput televizije, novina i radija su i dalje najefikasniji način komuniciranja sa javnošću, u odnosu na komuniciranje na društvenim mrežama kao što su Facebook i Twitter.
„Ovaj rezultat nam govori da, uprkos neverovatnoj ekspanziji društvenih mreža poslednjih godina, ljudi i dalje najbolje reaguju na tradicionalne načine komunikacije, doživljavajući ih kao prirodnije i pristupačnije. Ohrabruje i podatak da čak 84 odsto ispitanika ocenjuje komunikaciju kao jedan od najbitnijih faktora kada je u pitanju vođstvo, bilo ono političko ili poslovno“ – rekla je Ljiljana Boljanović, direktorka Ketchum-ove agencije u Srbiji, Pleon Olaf&McAteer.
Za 50 odsto ispitanika kontakt „lice u lice“ je najverodostojniji način komunikacije i čini vođe najuverljivim. Slede govori na televiziji – 43 odsto, radiju – 41 odsto i štampanim medijima – 38 odsto. Pojavljivanje lidera na blogovima verodostojnim je ocenilo 20 odsto ispitanika, na Facebook-u 16 odsto, u oglasima 13 odsto, a na Twitteru samo 8 odsto.
Rezultati istraživanja pokazali su i to da su Amerikanci i Evropljani nezadovoljniji političkim vođama nego stanovnici zemalja u razvoju. Takođe, oko 25 odsto ispitanika izjavilo je da su poslovni lideri uspešniji od političara i verskih vođa.