Potrebne su godine da se razvije dobar brend, a njegova reputacija može biti uništena za jedan dan. Najvredniji svetski brendovi su, kako prenosi Biznis info, globalni korporativni divovi.
Oni ostvaruju milijarde godišnjeg profita, imaju ogroman uticaj na javno mnjenje i prepoznatljivi su u celom svetu.
Korišćeni su podaci organizacije Brand Finance a analitičari su uzeli u obzir različite parametre za izračun vrednosti brenda, uključujući ulaganja u marketing, deonički kapital itd.
Ovo je 10 najvrjedinijih brendova na svetu:
1.Amazon: 221 milijarda dolara (maloprodaja)
2.Google: 160 milijardi dolara (tehnologija)
3.Apple: 141 milijarda dolara (tehnologija)
4.Microsoft: 117 milijardi dolara (tehnologija)
5.Samsung Group: 94 milijarde dolara (tehnologija)
6.ICBC: 81 milijarda dolara (banarstvo)
7.Facebook: 80 milijardi dolara (mediji)
8.Walmart: 78 milijardi dolara (maloprodaja)
9.Ping An: 69 milijardi dolara (osiguranje)
10.Huawei: 65 milijardi dolara (tehnologija)
Prema ovom rangiranju, najjači evropski brend je Mercedes, koji je ukupno na 11. mestu.
Druge evropske kompanije pri vrhu liste su Volkswagen, BMW, Shell, Porsche, Deutsche Telekom, Ikea, Total, Allianz, Nescafe, Gucci, Siemens, Bosch…
Vrednost brenda treba razlikovati od tržišne vrednosti kompanije. Naprimer, kompanija sa najvećom tržišnom vrednošću na svetu je naftni gigant Saudi Aramco.
Izvor Biznis info