Pošto je saobraćaj zaslužan za četvrtinu ukupne emisije štetnih gasova u EU, a samim tim i za gorući problem efekta staklene bašte, Unija planira da u narednih 40 godina smanji emisiju istih za 90 odsto.
Njena “Strategija mobilnosti” zasniva se na principima Green Deal-a, a cilj joj je ozelenjivanje industrije transporta, bez gubitka konkurentnosti i efikasnosti.
Kako bi u tome uspela dala je sebi zadatak da bi do 2030. godine na evropskim putevima trebalo da se nađe bar 30 milliona vozila koja uopšte ne zagađuju, 100 evropskih gradova bi dotle trebalo da postane klimatski neutralno, saobraćanje brzih vozova bi trebalo da se udvostruči, kolektivna putovanja na daljinu do 500 kilometara trebalo bi da se realizuju na način koji garantuje karbonsku neutralnost, a i od pomorskog saobraćaja se očekuje da smanji stepen zagađenja.
Potom, do 2035. godine, trebalo bi na tržištu da se nađu i komercijalni avioni koji ne zagađuju, a kojima će se omogućiti i “zelena” putovanja duža od 500 km.
Do 2050. pak svi automobili, kombiji, autobusi, kamioni i druga vozila trebalo bi da imaju nultu emisiju gasova. Dakle, da budu na električni ili vodonični pogon. Tome bi mogao doprineti i plan da se instalira više od tri miliona stanica za punjenje vozila u narednih 10 godina.
Takođe, očekuje se unapređenje biciklističke infrastrukture, a samim tim i povećanje onih koji kao prevozno sredstvo koriste ove dvotočkaše.
Izvor: Evropska komisija
Foto: Joenomias, Pixabay