Danas svaki biznis može pronaći svoje mesto na društvenim mrežama, ako se koriste pametno. Mesta ima za sve koji su spremni da prave sadržaj koji će privući pažnju. Društvene mreže treba da koriste svi čije su usluge i proizvodi namenjeni najširoj populaciji, jer svaki direktan kanal komunikacije koji je nama prirodan treba da bude mesto gde korisnici mogu brzo dobiti odgovor na svaku vrstu upita, istakli su Vera Stevanović iz Ludus akademije i Ivan Minić iz Pojačala u petoj epizodi podkasta „Naša mreža”.
Važno je odrediti ciljnu grupu, jer vlasnici biznisa najčešće imaju pogrešnu sliku o tome ko su njihovi konzumenti. Oslanjaju se na drage ljude i postoji pristrasnost u njenom procenjivanju. Ukoliko se objektivno odredi publika, lakše je izabrati društvenu mrežu koja je najbolja za vaš biznis. Bitna je i informacija da li je osoba koja želi da predstavi svoj biznis na društvenim mrežama spremna za nova znanja i učenje i unapređivanje veština poput javnog nastupa, snimanja, montaže.
„Potrebno je da se fokusiramo samo na jednu društvenu mrežu, da je usavršimo kako bi nam njeno korišćenje postalo rutina koja ne oduzima previše vremena i energije. Mnoga zanimanja prelaze na online formate, a savetodavno iskustvo i autentičnost privlače ljude, jer će ljudski faktor zauvek ostati presudan, posebno kada pričamo o malom biznisu. Mreže treba iskoristiti da neko oseti vašu energiju, i ako uz to imate stručnost koja je neophodna, pronaći ćete pravi put do svojih korisnika”, objasnila je Vera Stevanović.
Prednost društvenih mreža krije se u tome da odmah možete korigovati sve napravljene propuste. Potrebno je precizno kreirati sadržaj za jasno odabranu i definisanu ciljnu grupu. Njeno sužavanje ili istaknuta originalnost su dve mogućnosti koje sigurno vode do pažnje i do kupaca. Zato je potrebno kontinuirano razmišljati o sadržaju koji treba plasirati.
„Siguran put je da kao preduzetnik budeš tamo gde su svi konkurenti iz tvog domena poslovanja. Legitimno je videti kako to rade uspešniji od tebe, ali je potrebno da to uradiš na svoj način. Druga mogućnost je pokušati tamo gde nema konkurencije. Društvene mreže su sjajne za podizanje fame, ali ih je potrebno koristiti na pametan način”, rekao je Ivan Minić.
Ljudima je potrebno štedeti vreme i ostaviti što više dostupnih informacija, zato nemojte otvarati profil ako niste spremni da odgovarate na komentare. Prednost društvenih mreža je i u stvaranje odnosa. Svako ko je spreman da se pojavi na mrežama treba da voli ljude, da sa njima komunicira, da im je na usluzi i da im odgovara svuda i stalno, zaključeno je u petoj epizodi podkasta „Naša mreža”.
Kroz serijal razgovora u formi podkasta „Naša mreža“ pokreće različite teme koje zanimaju preduzetnike. Svake druge srede, odabrani sagovornici u razgovoru sa Zoranom Stanojevićem će pokušati da predvide koji su to naredni izazovi koji se očekuju i na koji način mogu uspešno da se prevaziđu. Podkast „Naša mreža“ u video formatu je dostupan na aplikaciji i veb-sajtu nasamreza.rs dok je audio format zastupljen na podkast platformama: Spotify, Soundcloud, Apple podcast, Deezer, Google podcast.