Google menja način na koji razrešava upite povezane s muzikom tako što sklapa partnerstva koja će mu omogućiti da obezbedi relevantnije i korisnije rezultate.
Promene su značajne, ako se ima u vidu da Google svakodnevno dobija na milione upita o muzičarima, albumima i pesmama, saopštila je u sredu ova kompanija.
Rezultati će sada sadržati i veze do audio odlomaka pesama, zahvaljujući partnerstvu s kompanijama Lala i MySpace, koja je vlasnik lokacije iLike. Google je objavio da će pored toga lakše prepoznavati delove tekstova pesama, što bi moglo biti korisno onima koji znaju neke reči ali ne i naslov. U rezultatima će se nalaziti i veze do muzičkih lokacija Pandora, iMeem i Rhapsody, ali ne i veze do muzičkih prodavnica partnera – korisnici će morati da ih nađu sami kad svrate na njihove veb lokacije.
Cilj partnerstava je da se poboljša doživljaj pretraživanja i pojača saobraćaj ka partnerskim lokacijama i u njima nema nikakvih finansijskih komponenata.
Google je ovo nazvao „prvim korakom“ u širem nastojanju da popravi mogućnosti svog pretraživača u sferi muzičkih upita. Do sada su se njihovim optimizovanjem kao specijalni rezulatati dobijale samo diskografije muzičara.
Unapređenja u pretraživanju nuzike deo su daleko šireg projekta „univerzalnog pretraživanja“ u kome je kompanija radila na mešanju sve većeg broja različitih vrsta rezultata u glavnu mašineriju svog pretraživača, nudeći pored standardnih Web strana i veze do video snimaka, novinskih članaka, knjiga, slika i mapa.
Muzičke mogućnosti će od danas biti dostupne samo korisnicima u SAD ali neće biti dostupne korisnicima u ostatku sveta. Oni će morati da sačekaju dok Google pronađe partnere u drugim zemljama pre nego što njegov model postane međunarodni. U međuvremenu mogu samo da vide kako sve to radi, ako svrate ovde. (M.V.)
Izvor: Mikro.rs