Jeste li se ikada upitali šta sve Google zna o vama? Google je upravo ponudio odgovor na to pitanje tako što je napravio alatku nazvanu Dashboard, koja korisnicima njegovih usluga omogućava da vide (i u izvesnoj meri kontrolišu) kakve je sve podatke o njima prikupio i smestio na svojim serverima.
„U proteklih 11 godina Google je izrađivao inovativne proizvode za svoje korisnike. S milionima ljudi širom sveta koji ih danas koriste svesni smo poverenja koje ste nam ukazali i naše odgovornosti da zaštitimo vašu privatnost i podatke“, piše u saopštenju objavljenom u četvrtak. „U nastojanju da vam obezbedimo veću transparentnost i kontrolu nad sopstvenim podacima napravili smo Google Dashboard.“
Kompanija navodi da je Dashboard podešen tako da korisnici mogu da kontrolišu lične postavke u svakom od njenih proizvoda koji koriste. U ovom trenutku Dashboard pokriva preko dvadeset proizvoda i usluga uključujući Gmail, Calendar, Docs, Web History, Orkut, YouTube, Picasa, Talk, Reader, Alerts, Latitude i druge. „Količina i nivo detalja su bez presedana i drago nam je što smo prva internet kompanija koja vam ih daje na uvid, a nadamo se da će to postati standard“, piše u objavljenom saopštenju.
Da bi vam bilo jasnije o čemu se radi predlažemo da pogledate priloženi video. Ukoliko vaš Googleov oblak počinje da podseća na kumulonimbus, verovatno će vas zanimati sumarni prikaz svega što je Google prikupio o vama dok ste se služili uslugama iz njegovog oblaka, s vezama do preferenci i nivoa privatnosti za svaku od njih. Dashboard zahteva da se prethodno prijavite čak i ukoliko ste se već prijavili na svoj nalog kroz veb čitač, što je svakako dobra predostrožnost.
Organizacije koje štite prava potrošača pozdravile su ovaj potez koji korisnicima omogućava da sa jednog mesta upravljaju svojim podacima, ali su istovremeno zatražile da im Google omogući i da zaustave prikupljanje bilo kakvih ličnih podataka i obezbedi način da informacije o sebi izbrišu s njegovih servera. One smatraju da ukoliko Google zaista želi da im da kontrolu nad privatnošću treba da im omogući da budu anonimni i prema njemu i prema njegovim oglašivačima.
Analitičari s druge strane smatraju da je Dashboard korak napred u oblasti privatnosti ali da treba uraditi još mnogo više. Po njima je ovo samo skupina opcija za razne Googleove proizvode okupljena na jednom mestu, koja jeste korisna ali pokriva samo one podatke za koje su korisnici izričito pristali da ih dele s Googleom. Ono što se korisnicima ne kaže i što ne mogu da kontrolišu jesu podaci koje je Google prikupio o njima nevezano za to. (M.V.)
Izvor: Mikro.rs