Predstavnici velikog američkog prodavca knjiga, kompanije Barnes & Noble, objavili su predviđanja po kojima će ta kompanija do 2013. godine zaraditi milijardu dolara od prodaje digitalnih knjiga, uključujući e-knjige i e-udžbenike.
Kompanija se nada da će do tada imati 25% udela na tržištu e-knjiga, predvideo je Vilijam Linč, izvršni direktor kompanije, u pismu upućenom akcionarima, u kome je predstavljena strategija za rast poslovanja kompanije.
Sudeći prema izveštaju koji je podnet američkoj Komisiji za trgovanje hartijama od vrednosti (Securities and Exchange Commission, SEC), profit digitalnog odeljenja kompanije B&N je u prvom tromesečju 2010. godine iznosio 144.000.000 dolara. To odeljenje se bavi e-prodajom i prodajom uređaja i digitalnih izdanja novina. Kompanija je u istom tromesečju zabeležila prihod od 1,4 milijarde USD.
Kompanija B&N prodaje čitač e-knjiga Nook, koji je predstavljen u oktobru 2009. godine. Zvaničnici kompanije su saopštili da njihova strategija za digitalna izdanja uključuje isporuku knjiga, časopisa i novina ne samo za čitač Nook, već i za druge uređaje. Kompanija je početkom godine predstavila mobilne aplikacije za Googleov operativni sistem Android i Appleov iOS, koji koristi mobilni telefon iPhone.
„Prodaja e-knjiga je primarni izvor rasta prihoda u digitalnom poslovanju“, rekao je Linč. Dobra prodaja e-čitača Nook i rezultati prodaje u 717 maloprodajnih objekata koliko kompanija ima, pomogli su da se prodaja e-knjiga pospeši. „Krenuli smo od nule i osvojili 20% tržišta digitalnih knjiga – to je veći udeo u odnosu na 18%, koliko smo zastupljeni na tržištu papirnih knjiga,“ tvrdi Linč.
Visoko razvijeno tržište digitalnih knjiga takođe utiče na prodavnice koje prodaju papirne knjige. „Procenjuje se da će se vrednost tržišta papirnih knjiga u sledeće četiri godine smanjiti sa oko 21 milijarde na 19 milijardi USD, tako da smo svedoci da mnoge prodavnice polako uklanjaju naslove iz svojih odeljenja knjiga, a u nekim slučajevima se ta odeljenja potpuno ukidaju,“ kaže Linč.
Po njegovom mišljenju ta reorganizacija može pružiti priliku kompaniji B&N da ojača svoje prisustvo na tržištu. „Jasno je da će u SAD biti manje knjižara, i dokle god nastavljamo da održavamo maloprodajne objekte na atraktivnim lokacijama i pratimo pravu strategiju, naše radnje će imati korist od ovog trenda“, dodaje Linč.
Mrežna prodavnica Amazon.com je takođe potvrdila da se elektronske knjige podaju bolje od papirnih izdanja. Amazon je u prethodnih tri meseca na svakih 100 papirnih knjiga prodao 143 knjige za svoj čitač Kindle, potvrdili su predstavnici te kompanije. (M.S.) Mikro.rs