U predsedničkoj kampanji 2008. Barak Obama je bio veoma efikasan u korišćenju novih tehnologija za prikupljanje novca i komunikaciju sa glasačima. Ove godine to će pokušati da urade i njegovi protivnici.
Republikanci, od kojih neki imaju finansijsku podršku milijardera poput braće Koš, imaju nekoliko projekata koji koriste napredne tehnologije za upravljanje kampanjama i targetiranje birača personalizovanim porukama.
U ovome su pre četiri godine demokrate imale uspeha saIPhone apps, pomoću kojeg su pronalazili i motivisali birače. Sada je tehnologija još razvijenija a baze podataka su masovne. Manje partije se žale da su ove baze podataka centralizovane i izbegavaju tehnološke inovacije koje dolaze iz Vašingtona.
Baza podataka koju koristi Republikanska partija napravljena je za potrebe kampanje 2004. a demokrate su prošlih izbora imali nezavisnu bazu podataka Katalist. Ova baza podataka je 2008. pomogla sindikatima i Obaminim pristalicama da regrutuju dobrovoljce tako da se ne mešaju međusobno jedni drugima u poslove.
Danas Čarls i Dejvid Koš pomažu da desničari na isti način dobiju izbore kao što je levičarska strana to uradila na prošlim. No, analitičari kažu da konzervativci još nisu dostigli nivo naprednosti koju imaju demokrate.