Vodeća nemačka kreditna agencija SCHUFA planira da preko Fejsbuka i ostalih društvenih mreža istražuje kreditnu sposobnost ljudi koji apliciraju za bilo šta što se uzima na rate ali u javnosti su se već pojavile kritike ovakvog pristupa poslovanju.
Plan je da se preko društvenih mreža prikupljaju podaci o pojedincima i tako analiziraju njihove odluke o trošenju novca, ali i prate promene adresa stanovanja. Pratili bi se i korisnici drugih mreža poput LinkedIna, Xinga i Twittera pomoću programa za pretraživanjeYasni i Google Street View.
Pošto je ovo objavljeno odmah je reagovala nemačka ministarka pravde rečima da „nije u redu da praćenjem jedinke i njenih prijatelja na Fejsbuku istoj uskratite na primer mogućnost sklapanja ugovora sa mobilnim operaterom“. Ona je pozvala kreditnu agenciju da objavi sve detalje o ovom projektu.
U Nemačkoj ima oko 20 miliona korisnika Fejsbuka aSCHUFA je za sada prikupila podatke o 66 miliona korisnika mreža. Do sada je prikupljala ove informacije od banaka, osiguravajućih kompanija i sl. Izveštaji o kreditnoj sposobnosti korišćeni su kada bi neko aplicirao za pozajmicu, ali i za sklapanje ugovora sa mobilnim operaterima.