Nekada smo pred polazak na more kolima gomilali mape i nadali se da nećemo suviše često promašivati skretanje ali sada kada imamo GPS retko kad pogrešno skrenemo a papirnatim mapama u velikoj meri pada prodaja.
Tehnološki napredak je unazadio jednu čitavu industriju – štampanja mapa. Danas ljudi pred polazak na put rutu prvo isplaniraju preko sajtova poputMapQuestiGoogle Mapsa potom se oslone na GPS uređaj.
Prodaja mapa u Americi počela je da pada 2003. kada je GPS postao cenovno dostupniji široj populaciji, smatraju upućeni. Sada, usred krize, kompanije koje se bave transportom moraju da smanje potrošnju a prve na udaru nalaze se papirne mape, misli Bob Kulen, portparol Američke asocijacije autoputeva i saobraćaja.
U Džordžiji na primer vlasti štampaju oko 1,6 miliona mapa za dvogodišnji period, što je za polovinu manje nego što se štampalo pre decenije. U Pensilvaniji je broj štampanih mapa sa tri miliona pao na 750.000. Ista je situacija i u mnogim drugim državama, a broj štampanih mapa je jedino stabilan u turističkim centrima gde ih turisti obilazeći grad kupe.