Home VestiPolitika i društvo Održana 10. Telekom Arena

Održana 10. Telekom Arena

by bifadmin

Regionalna konferencija jugoistočne Evrope o elektronskim komunikacijama, 10. Telekom Arena, na kojoj je više od 100 stručnjaka iz oblasti telekomunikacija iz regiona razgovaralo o stanju u ovoj oblasti, restrukturiranju preduzeća, srpskim regulatornim izazovima, propisima Evropske unije i razvoju novih usluga, održana je danas u Beogradu u organizaciji Infoarene.

Konferenciju pod pokriviteljstvom Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija i Republičke agencije za elektronske komunikacije, otvorila je Irini Reljin, posebna savetnica potpredsednika Vlade Republike Srbije.

arena

Tom prilikom je Milan Janković, direktor Republičke agencije za elektronske komunikacije, rekao da je ukupan prihod tržišta telekomunikacija u Srbiji 1,54 milijarde evra, a učešće u bruto domaćem proizvodu oko šest odsto, kao i da je ovo tržište uprkos krizi stabilno.

Prema njegovim rečima, ulaganje u razvoj širokopojasnog pristupa je od velikog značaja, posebno razvoj nacionalne širokopojasne mreže koja može dovesti do povećanja produktivnosti, porasta BDP-a, otvaranja malih i srednjih preduzeća i novih radnih mesta, a za to može biti iskorišćena postojeća infrastruktura Srbije.

Marko Derča direktor A.T. Kearney iz Slovenije, napominje da su padajući prihodi i ugrožene margine naterali telekomunikacijsku industriju na reakciju.

„Formiraju se nova pravila igre, nošena na četiri ključna trenda koja oblikuju telekom industriju: promena korisničkog mentaliteta, pritisak na tradicionalno telekom poslovanje, ulazak na nova tržišta i promena poslovnih modela. Telekomunikacijske kompanije u svetu su se okrenule novim tržištima. Pri tom im je u centru pažnje najviše ICT tržište, mediji i finansijske usluge. S druge strane, fokus na operativnu uspešnost je u punom mahu u industriji, što se vidi i iz evolucije troška po korisniku koji iznosi u proseku 7 odsto. U novom okruženju pružanje osnovnih komunikacijskih usluga pada u drugi plan, ali se kompanijama otvara prostor za razvoj upravljanja platformi sa ponudom najrazličitijih usluga. Ključ je približiti se sve zahtevnijem i izbirljivijem korisniku i pružiti mu ono što želi, a telekomunikacijske kompanije imaju potrebne alate”, rekao je Derča.

Pročitajte i ovo...