Home TekstoviB&F Plus Nove avionske destinacije upućuju na mesta gde hrle investitori

Nove avionske destinacije upućuju na mesta gde hrle investitori

by bifadmin

Najveće aviokompanije iz zemalja Persijskog zaliva i Turske otvaraju nove avionske linije na osnovu procena koja tržišta najviše obećavaju u ovom veku. Destinacije koje su već razvijene u Africi i zemljama BRIC-a osmišljene su na način koji najviše odgovara poslovnim ljudima, što evropske aviokompanije nisu u stanju da prate, tvrde analitičari.

Kakve su ambicije bogatih aviokompanija iz Persijskog zaliva najbolje ilustruje širenje njihovih avionskih linija. Isto važi i za Tursku, piše CNN Business povodom ovogodišnjeg Dubai Airshowa, najvažnijeg svetskog sajma aviobiznisa koji počinje 17. novembra. Turkish Airlines, koji već leti na 190 destinacija, namerava da u idućih pet pet godina tu listu proširi sa 60 novih. Kompanija Emirates najavljuje da će svojoj pozamašnoj floti uskoro dodati i rekordnu narudžbinu Boeinga 777X.

“Ove kompanije imaju kvalitetne moderne flote sa kojima mogu da lete na udaljene destinacije, a zbog svog geografskog položaja u mogućnosti su da se, faktički, povežu sa bilo kojim mestom u svetu, direktnim ili transfernim letovima”, objašnjava konsultant za avio transport John Strickland. On dodaje da su izbori novih destinacija i aviolinija pažljivo razrađene ekonomske strategije, koje budno prate i ostale industrijske grane, kao pokazatelje o kretanjima ka novim tržištima.

emirati

Zalivske aviokompanije su do sada, tradicionalno, zapostavljale Sjedinjene Države u korist evropskih tržišta, što se takođe menja u njihovoj novoj poslovnoj politici. Etihad, Emirates, Qatar i Turkish Airlines uvele su ili planiraju da uvedu naredne godine direktne letove za SAD, što je prvi put da se te kompanije pojavljuju kao ozbiljni igrači na američkom tržištu. Dubai je u oktobru otvorio prve direktne letove za New York i Milano, Emirates planiraju da u idućih 15 godina udvostruče broj odredišta u SAD, Etihad će leteti u četiri američka grada, počev od Los Angelesa, a Qatar Airways planira četiri nova američka grada.

Drugo veliko tržište za aviokompanije otvara se u Africi. Turkish Airlines je za samo nekoliko godina postao najveća međunarodna kompanija kada su u pitanju letovi za Afriku, gde pokriva čak 39 destinacija. Kada se one detaljnije prouče, postaje jasno da je poslovni plan te aviokompanije pažljivo razrađen na osnovu nacionalne strategije o kapitalnim ulaganjima na nova tržišta. Naime, mnoge od afričkih zemalja u koje lete su u ekonomskim analizama identifikovane kao brzo rastuće ekonomije, popur Ruande koja je prošle godine imala rast od 8 odsto, ili Nigerije koja je u istom periodu zabeležila rast od 6,6 odsto, a Tursku zanimaju i bogati prirodni resursi afričkog kontinenta. „U idućih sto godina, Afrika će biti najvažnije svetsko tržište. U tom kontekstu, svaka afrička destinacija na koju letimo predstavlja veći ekonomski potencijal nego neka destinacija u Evropi“, izjavio je Ali Genc, iz službe za odnose sa javnošću Turkish Airlinesa.

Treća velika mreža koju razvija ova aviokompanija su BRIC zemlje (Brazil, Rusija, Indija i Kina), tržišta za koja se i dalje ocenjuje da su među onima koja najviše obećavaju u ovom veku. Važnost razvijanja avionskih pravaca u te zemlje nije samo u njihovom spajanju sa bliskoistočnim tržištima, već i među BRIC zemljama. „Aviokompanije poput Emiratesa, Etihada i Qatara imaju pristup rastućim tržištima Afrike, Azije i Latinske Amerike i povezuju ih na način koji najviše odgovara poslovnim ljudima, što evropske aviokompanije nisu u stanju da prate“, tvrdi John Strickland. Istovremeno, kompanije poput Air Arabia i FlyDubai krenule su veoma agresivno u osvajanje i drugog segmenta tržišta – jeftinih letova, i postale posebno popularne u gradovima centralne i istočne Evrope.

Pročitajte i ovo...