Wizz Air, najveća niskotarifna aviokompanija u centralnoj i istočnoj Evropi, saopštila je da će prepoloviti svoje kapacitete u Beogradu gašenjem niskotarifnih linija prema Oslu (aerodrom Torp) i Briselu (aerodrom Charleroi) i smanjenjem broja letova ka drugim destinacijama.
Ova odluka je doneta nakon što su aerodromski troškovi porasli za 40 posto čime je beogradski aerodrom postao najskuplji u Wizz Airovoj mreži letova.
U saopštenju se navodi da se putnicima u Srbiji sada uskraćuje pristup letovima sa niskim cenama i da je to posledica aerodromskog odbijanja da dalje podstiče niskotarifne letove.
Kaže se da „Wizz Air žali zbog ove odluke pošto ona ne ide u prilog putnicima koji žele jeftine aviokarte. Avion iz beogradske baze biće prebačen u letonsku prestonicu Rigu, u kojoj aerodromski cenovnik ne štiti aviokompanije sa skupljim tarifama, a razvoj avio saobraćaja se podstiče omogućavanjem nižih tarifa za putnike“.
Za ovakvu cenovnu politiku aerodroma odgovorne su „Smernice razvoja vazduhoplovnog tržišta kroz stimulacije u plaćanju aerodromskih naknada u Republici Srbiji“, delo Vlade Republike Srbije, koje prema rečima njegovih protivnika “favorizuje najvećeg avioprevoznika u Srbiji – Er Srbiju i onemogućava aerodromu da ostvari slobodan tržišni pristup”.
Izvršni potpredsednik Wizz Aira Džon Stivenson na ovu temu rekao je: “Verujemo da je pristup niskim tarifama u aviosaobraćaju dobar za Srbiju ali nažalost ovo uverenje ne deli beogradski aerodrom. Kao jedan od najskupljih aerodroma u Evropi trebalo bi da podstiče niskotarifna putovanja umesto što nepravedno štiti visokoplatežni Etihad/Air Serbia, koji teži da preuzme monopol. Wizz Air je bio spreman da poveća saobraćaj i niskotarifne usluge u Srbiji, ali nažalost mi moramo jedan od naša dva aviona Airbus A320 iz beogradske baze da preselimo u Letoniju u kojoj su niskotarifni letovi dobrodošli i gde postoji vizija za rast putnika. Ukoliko beogradski aerodrom smanji troškove i postane konkurentan sa drugim jeftinijim aerodromima u regionu, biće moguće nadoknaditi gubitak koji nastaje prepolovljavanjem beogradskog kapaciteta.”
Od 2010., kada je ovde otvorena Wizz Airova baza, promet putnika ove niskotarifne kompanije sa beogradskog aerodroma porastao je za više od 800 posto, na 480.000 putnika u 2013. godini, čime je sveukupni promet porastao za 31%.
Izvor: aviokarta.net