Google planira da u naredne tri godine evropskim medijskim kućama i startapima pomogne sa 150 miliona evra. Ovaj novac namenjen je podršci onih organizacija koje pokušavaju da svoje online informativne sadržaje učine profitabilnim.
Među medijima koji će dobiti sredstva nalaze se i Fajnenšl Tajms, Gardijan, španski El Pais kao i nemački Di Cajt. Međutim, mediji koji su bili kritični prema Googleu nisu uključeni u ovaj program pomoći, kao na primer oni koji pripadaju Rupertu Mardoku ili oni iz sastava Grupe Aksel Springer.
Medijske organizacije koje prihvate ova sredstva od Googlea moraće da preduzmu sve korake da uvere svoje čitaoce da su izbegle mogućnost sukoba interesa u svom izveštavanju. A o američkom gigantu će se narednih meseci uveliko pisati zbog istrage koju Evropska komisija sprovodi nad Googleom zbog tržišnog monopola i uništavanja konkurencije.
Da podsetimo, Evropska komisija tvrdi da Google drži čak 90 odsto tržišta internet pretraživača na području Evrope, što je samo deo problema. Naime, niko korisnike ne tera da koriste Google kao pretraživač i na tome će se verovatno zasnivati deo odbrane. Međutim, komisija navodi da Google svojim pretraživačem „eliminiše“ konkurenciju, naročito u pogledu online trgovine.
Izvor: BBC