Putnici u vozilima GSP „Beograd“, najvećem gradskom prevozniku, pored toga što su osigurani od povreda, imaju pravo i na nadoknadu materijalne štete na garderobi ili stvarima nastale u vozilima GSP.
“Formirana je posebna komisija koja se bavi utvrđivanjem materijalne štete nastale na garderobi i stvarima putnika u vozilima našeg preduzeća. U slučajevima pozitivnog rešenja, odlukom direktora, isplaćuje se novac oštećenim putnicima”, objašnjavaju u GSP „Beograd“.
Važno je napomenuti da je, prilikom utvrđivanja eventualne štete, oštećeni putnik u obavezi da uz zahtev za odštetu priloži i dokaz o plaćenoj usluzi prevoza.
“Putnici se uglavnom javljaju sa žalbama o pocepanim stvarima, oštećenoj obući i, eventualno, zaprljanoj garderobi. Bilo je specifičnih slučajeva kada su pojedini putnici pokušavali da naplate „lister“ odelo, iako šteta nije bila pričinjena u našem vozilu. Dešava se da putnik zaboravi da evidentira u kojem vozilu je došlo do oštećenja, a, kao što je poznato, u sistemu javnog prevoza rade i vozila privatnika. Za njih GSP nije nadležan”, dodaju u GSP.
Pomenute odštetne zahteve reguliše GSP, a eventualne povrede putnika regulišu se preko osiguranja koje pokriva rizik i naknadu štete u slučaju smrti putnika, invaliditeta, privremene sprečenosti za rad, nadoknađuje troškove lečenja…
Uslov je da putnik ima registarski ili garažni broj vozila, broj linije, mesto i vreme nastanka povrede i odgovarajuću lekarsku dokumentaciju.
Najveća suma koju je gradski prevoznik isplatio iznosila je 12.000 dinara. Ovaj iznos GSP je platio na ime oštećene jakne. Suma koja se isplaćuje zavisi od vrednosti oštećenih stvari.
Izvor: eKapija