Home VestiPolitika i društvo Sekopak dodelio CO₂ sertifikat kompanijama Grand prom i Soko Štark

Sekopak dodelio CO₂ sertifikat kompanijama Grand prom i Soko Štark

by bifadmin

Sekopak je krajem prošle godine dodelio CO₂ sertifikat članicama Atlantic Grupe – Grand Prom i Soko Štark – za učinak u smanjenju emisije ugljen-dioksida u atmosferi, a na osnovu plasiranih i recikliranih količina ambalažnog otpada u 2014. godini.

Ekskluzivnom dodelom sertifikata Sekopak postaje prvi i jedini operater na tržištu Srbije, koji industriji omogućuje uvid u doprinos uštedi emisije CO² gasova. Od ukupne uštede CO² gasova Republike Srbije od 16.076 tona, Sekopak učestvuje sa 67 odsto odnosno 10.763 tona. „To smo postigli zahvaljujući primarnoj selekciji i sakupljanju ambalažnog otpada iz komunalnih izvora, što je povećalo zastupljenost svih 5 vrsta ambalažnog otpada, a samim tim i najveću uštedu u emisiji CO². Posebno nam je drago što smo u prilici da sertifikat uručimo članicama Atlantic Grupe, koje nas prate od samog početka i zajedno sa nama rade na izgradnji primarne selekcije“, izjavila je Violeta Belanović Kokir, generalna direktorka kompanije Sekopak, tržišnog lidera u upravljanju ambalažnim otpadom.

Atlantic Grupa je pripremila posebne projekte za poboljšanje energetske efikasnosti za kompanije u Srbiji, finansiranjem uz pomoć podrške EBRD-a, što je bio deo šire strategije sistemskog unapređenja svih proizvodnih procesa Atlantic Grupe i podrška regionalnih aktivnosti uz racionalnije korišćenje resursa i energije, smanjenja troškova, ali i zaštite životne sredine. Pored ušteda vezanih za efikasnost, očekuje se i da će planirane investicije u operativnim kompanijama u Srbiji dodatno smanjiti emisiju CO² za 600 tona godišnje.

Generalni direktor Strateškog poslovnog područja Kafa Atlantic Grupe Andrej Bele naglasio je da briga Grand kafe o kvalitetu proizvoda počinje od odabira najboljih sirovina na plantažama kafe, i da se nastavlja kroz konstantno usavršavanje tehnologije i energetske efikasnosti, svakodnevnu kontrolu i unapređenje originalne recepture. „To je kvalitet koji potrošači prepoznaju, a potvrđuju standardi kvaliteta ISO 9001, HACCP, kao i međunarodni certifikat o upravljanju životnom sredinom ISO 14001. Odgovornim poslovanjem nastojimo da minimalizujemo negativan uticaj proizvodnog ciklusa na životnu sredinu uz maksimalan tretman otpada, kontrolu emisije gasova i otpadnih voda, ali i da damo doprinos da se u našoj zemlji razvije svest o važnosti recikliranja onih materijala čija je prerada i ponovno korišćenje moguće. Krajnji rezultat je čistija proizvodnja i zaštita životne sredine, racionalnije korišćenje energije i sirovina uz stalan kvalitet proizvoda,“ istakao je Bele.

Kompanija Štark već nekoliko godina konstantno radi na tome da koristi isključivo prirodne sastojke i tehnološke procese koji su tako vođeni da čuvaju hranljive vrednosti prirodnih satojaka. „Zamenili smo vestačke arome prirodnim, koristimo prirodne boje i uveli smo nehidrogenizovane biljne masnoće umesto hidrogenizovanih masti. Na drugoj strani, vodimo računa o ambalaži, koja je za sve proizvode označena kako se reciklira i nastojimo da odvajamo i recikliramo svoj otpad u što većem obimu, što je u u 2014. bilo i preko 60 odsto. Sve to je samo deo procesa društveno odgovornog poslovanja što potvrđuju standardi sistema kvaliteta i bezbednosti hrane ISO 9001, FSSC 22000 I HACCP, kao i međunarodni certifikat o upravljanju životnom sredinom ISO 14001, koji dokazuje da je naš sistem upravljanja EMS, usklađen sa standardima najbolje prakse,“ zaključio je Matjaž Vodopivec, generalni direktor Štarka.

Dejan Lekić iz Agencije za zaštitu životne sredine naglasio je da se u poslednjih pet godina povećao učinak u kategoriji reciklaže ambalažnog otpad za 7 puta – „Kako biste stekli utisak o kojim količinama otpada se radi, prema operaterima koji upravljaju sistemom za upravljanje ambalažnim otpadom, taj broj je 2010. iznosio 15 000 tona, a 2014. 102 000 tona. Tako da je ova oblast od strane EU jedina ocenjena kao pozitivna.“
Za 2004. cilj za reciklažu i ponovnu upotrebu ambalažnog otpada je bio 30%, za 2019. cilj za Republiku Srbiju za ponovnu upotrebu ambalažnog otpada je 60%, a za reciklažu je 55%. što su, kao sto smo danas čuli, kompanije Grand prom i Stark već gotovo dostigle što je zaista impresivno. U skladu sa obavezama EU o reciklaži cilj ce se povećati na 75% ambalažnog otpada do 2030,“ istakao je Lekić.

Pročitajte i ovo...