Kada je virtuelni svet Decentraland saopštio u junu da njihovi korisnici mogu da naprave i prodaju odeću za avatare, Hiroto Kai je ostao budan celu noć dizajnirajući odeću inspirisanu Japanom. Prodajući kimona za oko 140$, rekao je da je za svega tri nedelje zaradio između 15.000 i 20.000 dolara, prenosi portal Sve o novcu.
„To je novi način izražavanja i to je hodajuća umetnost. Kada imate odevni predmet, možete u njemu otići na zabavu, plesati. To je statusni simbol“, rekao je Kai. Osim kreativnih pojedinaca, odeću za glavne junake popularnih igrica kreiraju i poznati modni brendovi, poput kompanije Burberry.
U Decentralendu se odeća može prodavati i kupovati nezamenjivim tokenima (NFT) koji se nalaze na blokčejnu. Popularnost ovog tokena je eksplodirala početkom ove godine. Mišljenja oko ove valute su podeljena, neki veruju da je reč samo o još jednom mehuru, drugi da su tu da ostanu te da u njih vredi ulagati.
Reč je o digitalnim sredstvima koja zapravo predstavljaju objekte iz stvarnog sveta poput umetnosti, muzike, predmeta u igri ili video zapisa. Kupuju se i prodaju na mreži, često u kriptovalutama. Iako postoje od 2014. sada su stekli veliku popularnost kao način kupovine digitalnih umetničkih dela.
Forbes piše da je na NFT od 2017. potrošeno 174 miliona dolara.
Izvor: Sve o novcu
Foto: Aliexpress