Poreska uprava podseća poreske obveznike u Srbiji da je od 1. oktobra, posredstvom portala e-Porezi, počelo prijavljivanje poslovnog prostora i poslovnih prostorija u kojima obavljaju delatnost za koju je neophodno posedovanje fiskalnog uređaja.
Preduslov za ostvarivanje prava na finansijsku podršku je prethodno uredno podneta prijava sa podacima za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije PGJO, saopštila je Poreska uprava.
Analizom podataka o prijavljenim poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama obveznika fiskalizacije utvrdjeno je da je u određenim prijavama, uočen niz nedostataka i nedoslednosti kod unosa podataka propisanih Pravilnikom o vrsti i načinu dostavljanja podataka o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama, kao i o načinu generisanja oznake poslovnog prostora.
Kakva je procedura i šta je potrebno od podataka
Poreska uprava je upozorila da je u nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije potrebno uneti isključivo naziv prijavljenog maloprodajnog objekta u kome će biti instaliran elektronski fiskalni uredjaj i nema potrebe ponavljati naziv, odnosno ime i prezime obveznika fiskalizacije, osim ako to nije i naziv poslovnog prostora i poslovne prostorije. U to polje se ne unosi adresa, tip objekta ili naziv delatnosti.
Podatak o nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije sastoji se od Jedinstvene oznake koju dodeljuje Poreska uprava i naziva poslovnog prostora i poslovne prostorije.
Taj podatak o nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije će biti upisan u bezbednosni element i ne može se samostalno menjati, bez promene bezbednosnog elementa.
Tip poslovnog objekta bira iz padajućeg menija i označava sa fiksni – nepomični objekat, pokretni na prenosivim prodajnim objektima (vozilo, autobus…), daljinska trgovina (trgovina putem interneta) i automat – isključivo samonaplatni uređaji (autoperionice, mašine za prodaju kafe, grickalica i benzinske pumpe bez posade…).
Izvor: Beta
Foto: Pixabay