Home VestiEkonomija Vizija i motivisani ljudi su ključ svakog uspeha

Vizija i motivisani ljudi su ključ svakog uspeha

by bifadmin

Članica Izvršnog odbora najvećeg maloprodajnog lanca u Srbiji Gorica Jovović deo je tima koji će uskoro otvoriti 500-tu prodavnicu i koji godinama unazad, u okviru godišnjih analiza najuspešnijih kompanija u ovom delu Evrope, pronalazi ime svoje kompanije. Šta je osnova uspešnih kompanija, na koji način kupci uprkos stopi inflacije mogu da pazare najbolje u skladu sa budžetom u Maxi supermarketima, kao i šta je osnova dobrih i partnerskih odnosa sa dobavljačima razgovarali smo sa potpredsednicom nabavke i pozicioniranja proizvoda.

Upravo ste imenovani za jednu od sedmoro potpredsednika u Delez Srbija. Da li ste pre osam godina, kada ste postali deo tima ove kompanije, očekivali da ćete u ne tako dalekoj budućnosti, biti među liderima najvećeg maloprodajnog lanca u Srbiji?

Kada pogledam unazad rekla bih da sam se kroz profesionalno i lično usavršavanje, ali i kao deo dobrih kompanija sve vreme pripremala za visoke ciljeve. Ova pozicija to svakako jeste. Biti u Izvršnom odboru tima koji vodi najveći maloprodajni lanac u Srbiji i to u vremenu prepunom izazova, veoma je inspirativno. Naravno da mi je čast što delim viziju sa vrhunskim ekspertima, ali to se nije nipošto desilo preko noći. Takav put zahtevao je svakodnevni trud, ali i tim ljudi sa kojim možete da sarađujete i da zajedno napredujete u stvaranju vizije. Ja sam imala sreću pa sam od ulaska u Delez okružena sjajnim, uspešnim vizionarima i zajedno smo postigli mnogo toga.

Deluje da ste zadovoljni kolegama koje vas okružuju, a da li ste zadovoljni i rezultatima koje su postigli i mislite li da ima prostora za dodatna poboljšanja?

Iza nas su dve godine koje je obeležila pandemija i izazova je bilo na pretek. Sa njima se trebalo izboriti i ostati na visini zadatka u vrlo turbulentnom vremenu kada se nije znalo šta donosi sutra. Svako planiranje budućnosti je bilo otežano, ali čini mi se da smo kao tim uspeli uprkos svemu. Istovremeno, svi mi u kompaniji se neprestano vodimo rezultatima, najviše nas ispunjava kada se osvrnemo i pogledamo šta smo sve postigli i kada na ostvareno gledamo sa ponosom. Zato i danas nastavljamo istim tempom, ali ka novim ciljevima. Planiramo da uvodimo promene, i radujemo im se, jer one uvek obogaćuju i teraju nas na najbolje. A za promene je neophodan snažan i motivisan tim, i drago mi je što sam deo upravo jednog takvog.

Dugo godina vodite timove kategori menadžmenta i odgovorni ste za upravljanje kategorijama. Šta je osnova uspešnog vođenja nabavke?

Osnova bilo kog uspešnog posla je da imate partnere sa kojima možete da sarađujete. Međusobno uvažavanje i inspiracija su točak koji sve pokreće. Tako je i u sistemu vođenja nabavke. Nemoguće je voditi ovakav sektor ako ga ne posmatramo kao jedinstven organizam, umesto kao milion nezavisnih delova. Nabavka podrazumeva jasnu strategiju koja sadrži zajedničku želju da tržištu pružite najbolje svakog dana. A potom sledi planiranje i organizacija. Dakle, komunikacija sa partnerima u poslu je ključna i to ona zasnovana na poverenju i deljenju zajedničkih vrednosti. Ukoliko se svi vodimo istim ciljem na njega ćemo i stići. I to veoma zadovoljni.

Na koji način se osigurava kvalitet više desetina hiljada proizvoda?

Taj proces je kao neprestano kruženje u prirodi. Nema stajanja. A sve počinje saradnjom sa domaćim gazdinstvima, lokalnim proizvođačima i našim malim i velikim dobavljačima iz celog sveta. Sveobuhvatan proces kontrole od polja do trpeze kao i stalne inovacije aktivnosti su u koje kompanija Delez Srbija kontinuirano ulaže kako bi do kupaca stigli provereni i kvalitetni sveži proizvodi. Delez Srbija je prvi trgovinski lanac na domaćem tržištu koji je započeo kontrole dobavljača u oblasti bezbednosti proizvoda, socijalne usklađenosti i dobrobiti životinja i jedini je lanac koji radi sistemske kontrole u ovom obimu.

Koliko je to ostvarivo, s obzirom da kompanije Delez ima više hiljada dobavljača. Odakle uopšte polazite sa kontrolom, šta je prvi korak?

Prvi korak je jasno definisanje cilja, a to je uvek bezbedan i kvalitetan proizvod za kupca. Proces kontrole zato počinje od dobavljača, koji se nalaze pod strogom kontrolom ovlašćenih stručnih tela. Naša kompanija poseduje visoke standarde bezbednosti i kvaliteta koji su uslov za ulazak u sistem, a strateški smo orijentisani i na razvoj domaćih proizvođača, inovacije i podizanje učešća proizvoda iz lokalne proizvodnje u ukupnoj nabavci. Naše dobavljače kontinuirano razvijamo u smeru standarda kvaliteta, novih sorti, ali i modernizacije pakovanja. Zalažemo se za transparentan lanac snabdevanja koji garantuje potpunu sledljivost proizvoda, kao i poštovanje najviših standarda kvaliteta i bezbednosti.

 

Pominjete inovacije. Kompanija Delez je pokrenula pionirske projekte sa Univerzitetom u Beogradu. O čemu se zapravo radi?

Imamo odličnu saradnju sa Beogradskim Univerzitetom i naši projekti predstavljaju spoj nauke i privrede. Sa Katedrom za ishranu i botaniku Veterinarskog fakulteta razvili smo inovativan koncept ishrane pilića. Reč je o posebnom konceptu ishrane živine zahvaljujući kom je eliminisana upotreba antibiotika u uzgoju i tovu pilića. Istovremeno sa Poljoprivrednim fakultetom razvili smo koncept primene novih tehnologija u proizvodnji voća i povrća kojim se obezbeđuju proizvodi koji ne sadrže ostatke pesticida. Počeli smo sa lubenicama i dinjama, ali tu se svakako nećemo zaustaviti.

Poslednjih godina sve velike kompanije govore o održivom poslovanju. Kako vi odgovarate na te izazove i koliko vam je ova tema važna?

Tema je izuzetno važna, a mi odgovaramo tako što smo strategiju, ali i male svakodnevne odluke utemeljili na tome da činimo dobro ljudima i planeti. Naša kompanija godinama nastoji da pozitivno utiče na zajednicu u kojoj posluje. Rano je prepoznala da je održivo poslovanje, pogotovo u maloprodajnom svetu, velika odgovornost, a dobro delo koje može da pokrene zajedno sa zaposlenima, partnerima i potrošačima postalo je njeno strateško opredeljenje.

Da li to znači da pratite trendove i u očuvanju zdrave životne sredine, pogotovo u svetlu klimatskih promena?

Naravno. Zaštita životne sredine i pružanje doprinosa u globalnoj borbi protiv klimatskih promena jesu teme kojima se bavimo kroz brojne inicijative i projekte, ali i način na koji smo organizovali poslovanje. Tako smo prelaskom na korišćenje zelene električne energije kao i korišćenjem različitih ekoloških rešenja u 2020. za čak trećinu smanjili emisiju ugljen-dioksida u kompletnom sistemu. Cilj nam je i da do 2025. sva plastika u okviru privatne robne marke bude u potpunosti reciklabilna ili ponovo upotrebljiva, a predano radimo na odgovornom upravljanju viškovima hrane u celom lancu, promovišemo zdravije izbore u ishrani, i redovnim donacijama pružamo podršku lokalnoj zajednici. Kroz različite programe za naše kolege aktivno radimo na unapređenju uslova rada i ličnog razvoja svakog pojedinca.

Mogu li vas u planovima omesti negativna globalna kretanja, koji je vaš odgovor na inflacije i poskupljenja na svim nivoima?

Prioritet nam je da naši artikli budu dostupni što većem broju kupaca, kao i da svi proizvodi imaju zagarantovan visok nivo kvaliteta. U ovom trenutku, proizvodi privatne probne marke kompanije čine više od 30 odsto ukupnog prometa, njihova zastupljenost na policama stalno raste, a kupci navode kao glavni razlog odabira proizvoda iz ovog segmenta upravo dobru i povoljnu cenu, i pouzdan kvalitet. U našim prodavnicama kupci mogu da uštede i obave povoljniju kupovinu prateći i ‘plave cene’ na više od 800 proizvoda privatne robne marke, a prepoznatljive su i nedelje „Pčelice“ kada se nude promotivne cene i popusti 50 odsto.

Čini se da su se sa početkom pandemije virusa Korona svi prebacili na online. Da li i vi beležite povećanje intersovanja kupaca?

Digitalizacija poslovanja, kao i omni-channel pristup poslovanju danas više nisu trend nego realnost. Maxi online beležio je dobre rezultate i pre pandemije virusa, a činjenica da su rezultati i dalje odlični govori u prilog tome da su kupci u Srbiji uveliko uvideli sve prednosti „kupovine iz fotelje“ i ostali verni ovom modelu nabavke namirnica i uštede vremena. Razvoj aplikacije lojalnosti bio je naš prirodni put. Zahvaljujući razvoju pametnog algoritma „Moj Maxi“ prati potrebe svakog kupca posebno, a personalizacija je sada već globalni trend kada govorimo o industriji maloprodaje.

Kakvi su vaši planovi za poslednji kvartal?

Prvenstveno nam je cilj da se odupremo globalnim izazovima i da našim kupcima isporučimo ono na šta su navikli i šta od nas očekuju. A to je vrhunski kvalitet i pristupačne cene. Želimo da se osećaju dobro da u vrhunskom ambijentu pronađu sve što im je potrebno, i da dobiju uslugu baš kakvu zaslužuju.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar