Indija će uvesti nova pravila za influensere koji na društvenim mrežama objavljuju zdravstvene i fitnes savete i promovišu određene proizvode. Oni će morati da budu kvalifikovani da bi mogli da pričaju o određenim temama.
Da podsetimo, influenseri su osobe koje imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama i često tu svoju slavu koriste kako bi zarađivali promovišući određene proizvode.
Indija će uskoro postati najmnogoljudnija zemlja na planeti te ne čudi što je njeno influensersko tržište veliko – ono je u 2022. godini dostiglo vrednost od 155,6 miliona dolara. Međutim, u toj zemlji je istovremeno rastao i broj prijava protiv influensera za različite prevare, najčešće u oblastima kao što su saveti gde ulagati svoj novac.
No, ni broj onih koji samouverno dele savete o zdravlju, gubljenju telesne težine i vežbanju nije mali. Budući da ovo može predstavljati zdravstveni rizik za korisnike interneta, indijske vlasti su odlučile da obavežu influensere koji se bave ovim oblastima da istaknu svoje kvalifikacije za bavljenje njima. Tačnije, ovi influenseri će ubuduće morati veoma jasno da istaknu da li su dovoljno stručni da daju takve savete i da preporučuju određene proizvode, kao i da, ukoliko to rade za novac, to napišu.
Na taj način će se, kažu indijski zvaničnici, obezbediti transparentnost bez mnogo mešanja u poslovni model influensera. Cilj svega ovoga je da se spreči dovođenje njihovih pratilaca u zabludu da oni određene proizvode preporučuju kao stručnjaci ili zato što su zadovoljni njihovim delovanjem.
Ovo nije prvi takav slučaj u svetu, i Francuska je nedavno najavila da će regulisati rad influensera.
Foto: vireshstudio, Pixabay