Zahtev za izdavanje Ličnog izveštaja građani mogu podneti kod bilo koje banke ili kod Kreditnog biroa
Jedna Novosađanka želela je da zna ,,kako može da proveri da li je na crnoj listi za kredit“, nakon što je odbijena za isti – a nije joj bilo jasno zašto. Da li ste čuli za ovaj pojam i šta on, zapravo, znači?
Naime, nikome nije drago kada ga obaveste da je odbijen za kredit, a pogotovo ako mu nije jasno šta je razlog za to. Ipak, da biste izbegli ovaj stres, već sami možete proveriti da li ste podobni kandidat za odobrenje.
„Crna lista“ nije ništa drugo nego lista klijenata za koje banka smatra da iz nekog razloga neće moći da isplate kredit za koji su podneli zahtev. Obično, banke vas pitaju kolika vam je zarada, imate li već neki kredit, koliki su vam troškovi, ali vam i traži saglasnost da sve ove podatke proveri sa Kreditnim biroom.
Upravo, to i vi sami možete da uradite i unapred vidite sve informacije – i izbegnete neprijatnosti ukoliko dobijete negativan odgovor, a znate da je sve u redu.
Kako možete da tražite izveštaj Kreditnog biroa?
Zahtev za izdavanje Ličnog izveštaja građani mogu podneti kod bilo koje banke ili kod Kreditnog biroa i on će im biti dostavljen na način koji oni sami odrede (faksom, mejlom, poštom).
Takođe, građanima je omogućeno i preuzimanje Ličnog izveštaja u prostorijama Kreditnog biroa, kao i elektronskim putem preko Portala KB.
Šta sadrži izveštaj?
Za fizička lica izveštaj Kreditnog biroa sadrži podatke o:
Tekućim obavezama, kao što su obaveze po osnovu kredita, lizing ugovora, tekućih računa, debitnim i kreditnim karticama i aktiviranim jemstvima;
Potencijalnim obavezama, kao što su podaci o odobrenim pozajmicama po tekućim računima i datim jemstvima (žirantima) po kreditima drugih građana, pravnih lica i preduzetničkih radnji;
Neurednosti u izmirivanju dospelih obaveza koja uključuju iznos i vreme trajanja neizmirene obaveze.
Da li se izveštaj plaća?
Prvi Lični izveštaj koji građani preuzmu u toku kalendarske godine je besplatan, dok se ostali plaćaju po standardnoj tarifi naknada za usluge Kreditnog biroa.
Šta ako su podaci pogrešni?
Naime, banke su te koje stavljaju podatke na raspolaganje sistemu Kreditnog biroa i to isključivo na osnovu pisane saglasnosti lica na koga se podaci odnose. Samim tim u slučaju da je unet pogrešan podatak o obavezama građana kod banaka i drugih pružalaca usluga, predviđena je mogućnost reklamacije koja se podnosi na Zahtevu za ispravku-dopunu, koji se dobija pri izdavanju Ličnog izveštaja navode iz Kreditnog biroa.
Zahtev za izmenu podatka podnosi se na obradu i rešavanje reklamacije banci, odnosno drugoj članici Kreditnog biroa, na koju se navedeni podatak i odnosi.
Predviđeni maksimalni rok za ispravku podatka je 15 dana, ali se u praksi ove izmene vrše najčešće u roku 1-2 radna dana, ukoliko je zahtev opravdan.
Izvor: 24sedam
Foto: Pixabay