Sindikat Centar GSP Beograd tvrdi da se prevoz u prestonici ukida i tamo gde se ne održavaju blokade, kao i da građani nisu pravovremeno obavešteni o tome.
Ovo esnafsko udruženje apelovalo je na Sekretarijat za javni prevoz da što pre uspostavi sistem komunikacije sa građanima koji koriste javni gradski prevoz i da o svim promenama, kao i kada se izda nalog za povlačenje svih vozila sa ulica grada, građane blagovremeno obavesti.
„U prethodne dve večeri je već posle 20 časova praktično u potpunosti ukinut javni gradski prevoz u Beogradu jer su sva vozila bila povučena za garažu, a građani o tome nisu imali bilo kakve zvanične informacije, dok linije noćnog prevoza nisu saobraćale. U potpunosti razumemo složenost situacije i da je vrlo zahtevno upravljati sistemom javnog prevoza u okolnostima okupljanja i protesta građana na više desetina lokacija u gradu. Međutim, za brojne obustave rada linija gradskog prevoza nije postojala opravdanost u smislu nemogućnosti odvijanja saobraćaja, a ipak su i te linije prestale sa radom, pa čak i u onim delovima grada gde u tom trenutku nije postojala nijedna blokada saobraćaja“, naglašava se u njegovom saoopštenju.
Dispečari ne pružaju informacije građanima
Prethodna tri dana, navode iz sindikata, dobili su desetine mejlova građana koji su javljali da dispečeri u Operativno-kontrolnom centru Sekretarijata za javni prevoz odbijaju da građanima pruže informacije o odvijanju saobraćaja na linijama javnog prevoza, već da ih upućuju da kontaktiraju Servisni centar gradske uprave, koji nema informacije u realnom vremenu, što je, ističe sindikat, nedopustivo.
„Korisnici javnog prevoza su s pravom nezadovoljni, ali svoje nezadovoljstvo često iskazuju na pogrešnu adresu ‒ vozačima i otpravnicima GSP-a, koji samo postupaju po nalozima nadležnih u gradu i ne odlučuju o tome koja linija će i kada prestati sa radom. Zbog toga pozivamo Sekretarijat za javni prevoz da što pre prekine praksu ćutanja i počne sa objavljivanjem informacija u realnom vremenu, putem svog zvaničnog sajta i svojih stranica na društvenim mrežama, kako bi građani imali pouzdane i tačne informacije o tome kako se i da li odvija rad javnog prevoza, kao i da uspostavi kontakt telefone za informacije i pomoć korisnicima javnog prevoza“, napominje se u saopštenju.
Izvor: eKapija
Foto: Nikola Aleksic, Unsplash