Home VestiEkonomija Novinarstvo zamenio zanatom i postao ponosni vlasnik kompanije „Betonsky“

Novinarstvo zamenio zanatom i postao ponosni vlasnik kompanije „Betonsky“

by bifadmin

Marko Jakovljev, osnivač i vlasnik preduzeća „Betonsky“ iz Sremskih Karlovaca, prešao je neobičan put od novinarstva do preduzetništva, piše portal BizLife.

Kao mali želeo je da postane profesor, ali je život za njega imao drugačije planove. „Diplomirao sam književnost i zamišljao sebe kao profesora, ali nikada to nisam radio. Radio sam sve drugo – od šverca goriva, prodaje novina, građevine, selidbi, pa sve do novinarstva,“ započinje svoju priču Jakovljev.

Kako kaže, u novinarstvo je ušao slučajno, ali je iz njega izašao planski, s jasnom vizijom: „To je zanimljiv posao, ali je u Srbiji istovremeno i stresan, potcenjen i obesmišljen. Zato sam posle 17 godina na RTV-u odlučio da iskoristim socijalni program i potpuno se posvetim privatnom poslu. Razvijao sam ‘Betonsky’ kao svoju izlaznu kartu“.

Inspiraciju za biznis našao je tokom rada na emisiji „Prostor i ja“, gde je otkrio potencijal betona u enterijeru. „Video sam kako beton može biti deo modernih prostora. Jedan prijatelj je sebi napravio betonsku sudoperu i ploču za kuhinju, ali se žalio da tako nešto ne može da kupi. Tada je krenuo ‘crv’ – počeo sam da istražujem i eksperimentišem u garaži, korak po korak.“

Od skromne garaže do luksuzne vile Žizel Bundšen

Uprkos početnim sumnjama okoline, Marko je ipak bio odlučan u svojoj poslovnoj nameri. „Kolege su mi govorile: ‘Ti da praviš betonski mobilijar? Pa ti ne znaš ekser da zakucaš!’ Ali ja sam uporan kao konj i rođeni optimista. Danas su naši proizvodi prisutni širom sveta, od hotela u Moskvi i Sankt Peterburgu do vila poznatih ličnosti, poput Žizel Bundšen“, kaže on.

Brend „Betonsky“ počeo je s jednostavnim umivaonicima, ali se brzo proširio na širok spektar proizvoda. „Danas pravimo skoro sve što može biti od betona – stolove, kuhinjske i radne ploče, žardinjere, klupe. Najviše radimo po narudžbinama, jer se trudimo da izađemo u susret maštarijama i željama klijenata. To je ono što nas izdvaja,“ ističe Marko, dodajući da im je eksperimentisanje sa materijalima i tehnikama omogućilo da budu drugačiji.

Ceo intervju sa Markom Jakovljevim možete pročitati na portalu BizLife.

Foto: Marius Haakestad, Unsplash

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar