Svetski program za hranu Ujedinjenih nacija (WFP) nagradio je Adžeja Bangu, predsednika i generalnog direktora kompanije Mastercard, za izuzetan doprinos postizanju cilja „Sveta bez gladi“.
Nagradu „Hunger hero 2017“ uručila mu je izvršna direktorka WFP programa, Ertarin Kazin, a dodela je održana u utorak na godišnjoj WFP večeri tokom Svetskog ekonomskog foruma u Davosu.
U prethodnih pet godina, Mastercard i WFP sarađuju na ispunjenju jedne ambiciozne misije – okončanju gladi u svetu. Kako tehnologija ima moć da uključi inovacije u pružanje pomoći, ovo partnerstvo je unelo nove ideje u aktivnosti WFP programa, dok su istovremeno prikupljena ključna sredstva za njihovu realizaciju.
„Od kada je Adžej na čelu kompanije, Mastercard stoji uz WFP i ljude koje targetiramo, omogućavajući nam pristup njihovoj najnovijoj tehnologiji, ogromnoj mreži i velikodušnim zaposlenima koji nam pomažu u našoj borbi da se okonča glad u svetu“, rekla je Kazin. „Ovo je tek početak – zajedno ćemo nastaviti sa inovacijama kako bismo osigurali da i ljudi iz najudaljenijih predela imaju pristup raznovrsnim i nutritivnim namirnicama.“
Od početka krize u Siriji, 2,2 miliona sirijskih izbeglica u Libanu i Jordanu je koristilo Mastercard pripejd kartice za kupovinu hrane u lokalnim trgovinama, kako bi mogli da odaberu najbolju hranu za svoju porodicu, dok istovremeno ta potrošnja osnažuje lokalnu privredu. Kroz pristup kojim darivanje postaje deo svakodnevice, kompanija Mastercard i njeni partneri iz bankarskog i trgovačkog sektora prikupili su sredstva za više od 17 miliona školskih obroka za decu širom sveta.
Zaposleni u kompaniji Mastercard imaju značajno mesto u ovom partnerstvu jer je tokom 2016. godine, 18 Mastercard zaposlenih privremeno prešlo da radi u WFP. Njihova stručnost u oblasti analitike doprinela je da se obavi istraživanje koje je pokazalo da svaki dolar uložen u školske obroke donosi ekonomski prihod od 6 dolara kroz poboljšanje zdravlja i obrazovanja učenika.
Časopis Fortune nedavno je uvrstio kompaniju Mastercard u svoju „Promeni svet“ listu, na osnovu rada kompanije na tome da se transformiše pružanje humanitarne pomoći izbeglicama i drugim ugroženim kategorijama ljudi. Kompanija Mastercard je posvećena postizanju cilja da 500 miliona ljudi koji prethodno nisu imali pristup finansijskim usluga uključi u zvanične ekonomske tokove do 2020. godine.