Home VestiEkonomija Odgovorno konzumiranje i rast tržišta ciljevi Udruženja pivara Srbije

Odgovorno konzumiranje i rast tržišta ciljevi Udruženja pivara Srbije

by bifadmin

Udruženje pivara Srbije je krovna strukovna organizacija, okuplja najveće proizvođače piva i slada u Srbiji, koji zajedno čine 98% domaćeg tržišta. Pivarska industrija u našoj zemlji bitno utiče na ekonomiju i doprinosi budžetu Srbije sa 3,3% na godišnjem nivou.

Udruženje pivara Srbije u saradnji sa partnerima radi na stvaranju pogodne ekonomske klime za proizvođače, ali istovremeno i na podizanju svesti o odgovornoj konzumaciji piva. „Cilj Udruženja je da se kroz kontinuiranu saradnju sa državom i partnerima stvori održiva i predvidiva ekonomska klima za rast i razvoj pivarske industrije, kako bismo ostvarili svoje pune potencijale i dali još veći doprinos razvoju srpske ekonomije. Proizvođači piva – članovi Udruženja, imaju snažnu samoregulativu i stroge propise i pravila, čak i više nego što i sam zakon nalaže“, istakao je Vladimir Novaković, predsednik Upravnog odbora Udruženja pivara Srbije.

Kao i do sada, društvene aktivnosti Udruženja ubuduće će biti usmerene na osnaživanje odgovorne konzumacije. Kroz različite kampanje i medijske aktivnosti neophodno je promovisati umerenost ispijanja piva, koje je za mnoge omiljeno piće za zdravicu. Tim povodom Rebeka Božović, izvršna menadžerka Udruzenja pivara Srbije poručila je: „Ove godine nastavljamo dalje i planiramo aktivnosti kojima želimo da vratimo pivo na mesto koje mu pripada kao omiljenom piću, jer ga vezujemo za najlepša dešavanja u životu, od rođendanskih proslava, pa sve do slavlja sportskih uspeha, kojih, na sreću, imamo mnogo. Poseban fokus naših aktivnosti u ovoj godini je kampanja o odgovornoj konzumaciji piva, koju ćemo pokrenuti 4. avgusta na Svetski dan piva i u saradnji sa partnerima realizovati do kraja septembra.“

Udruženje pivara Srbije

Udruženje pivara Srbije je krovna organizacija proizvođača piva i slada, čije članice pokrivaju 98% tržišta, ukupno direktno i indirektno zapošljavaju više od 17.000 ljudi i doprinose budžetu Srbije sa više od 230 miliona evra kroz izdvajanja za akcize, poreze, socijalna davanja i doprinose. U lancu proizvodnje i distribucije svaki zaposleni u pivarskoj industriji kreira devet novih radnih mesta. Više od 90% ukupnih sirovina neophodnih za proizvodnju čine lokalne nabavke za koje se godišnje izdvoji više od 100 miliona evra. I pored dobrih rezultata, industrija se suočava sa negativnim trendom u poslednjih 9 godina. Cilj Udruženja je da se kroz kontinuiranu saradnju sa državom i partnerima, stvori održiva i predvidiva ekonomska klima za rast i razvoj pivarske industrije kako bi pivarska industrija ostvarila svoje pune potencijale i dala još veći doprinos razvoju srpske ekonomije. Takođe, sve članice aktivno rade na promociji odgovorne konzumacije piva i društvene odgovornosti u pivarskoj industriji.

Udruženje pivara Srbije posluje sa šest članica: Apatinska pivara, Beogradska industrija piva BIP, Valjevska pivara, Karlsberg Srbija, Maltinex sladara, Heineken Srbija, koje čine preko 96 odsto tržišta. Od 2003. godine do danas napravljene su značajne investicije u pivarskoj industriji, kroz ulaganja u kapacitete koji postoje skoro tri veka. Udruženje pivara Srbije promoviše odgovornu konzumaciju piva. Proizvođači piva – članovi udruženja, imaju snažnu samoregulativu, stroge propise i pravila, čak i više od onoga što je propisano Zakonom. Ova pravila čine Kodeks usvojen na nivou industrije koji propagira zakonitost, iskrenost, poštenje i dobre poslovne običaje.

Istorija piva u Srbiji

Pivo se prvi put zvanično pominje u Srbiji, u 15. veku za vreme vladavine despota Stefana Lazarevića, kao novo piće preneto od severnih suseda. Kuvali su ga u domaćinstvima, u kafanama, pa i u samoj rezidenciji vladara.

Za vreme austrijske okupacije Beograda u periodu od 1718. do 1739. godine, pivarstvo prevazilazi okvire domaće zanatske proizvodnje. Na Dorćolu su austrijski doseljenici i preduzimači izgradili dve male pivare. Sve velike pivare koje postoje i dan-danas, imaju tradiciju dužu od dva veka, budući da su izgrađene između 1730. i 1892.

Pročitajte i ovo...