Privredno društvo „EPS Snabdevanje“ uradilo je kontrolu obračuna decembarskih računa i utvrđeno je da su računi za električnu energiju za decembar 2013. godine tačno obračunati i da nije došlo do sistemske greške. Pojedini kupci su dobili veće račune, jer je potrošnja u decembru u Srbiji bila veća za 24 odsto u odnosu na novembar 2013. godine, kaže se u zvaničnom saopštenju preduzeća.
Povećanje iznosa na računu u dinarima nije direktno srazmerno povećanju potrošnje u kilovat-satima, jer je iznos koji kupac treba da plati uslovljen zonskim načinom obračuna. I minimalno povećanje potrošnje nekog kupca može da dovede da kupac iz zelene zone pređe u plavu ili crvenu, što povećava iznos računa. Tarifnim sistemom određeno je da se rastom potrošnje u kilovat-satima iznos računa povećava progresivno. Na račune za decembar uticala je povećana potrošnja električne energije, kaže se u zvaničnom saopštenju EPS Snabdevanja – „podaci o potrošnji po mesecima ukazuju da je potrošnja u decembru uvek značajno veća u odnosu na novembar. Na povećanje potrošnje utiču i verski i državni praznici kada se već tradicionalno beleži veća dnevna potrošnja.“ Konkretno, u 2013. godini to je povećanje na nivou ukupnog distributivnog konzuma u Srbiji 24 odsto, a na području PD „Elektrodistribucija Beograd“ je čak 31 odsto. Na uvećanu potrošnju u decembru u odnosu na novembar prisutan je i objektivni temperaturni uticaj. Izmerene srednje mesečne temperature u Beogradu na lokaciji Karađorđev park u 2013. godini su za novembar 9,8 stepeni Celzijusa, a za decembar 3,0 stepena Celzijusa. U istom periodu 2012. godine izmereno je za novembar 10,5, a za decembar 1,9 stepeni Celzijusa.
Takođe, period obračuna za decembar 2013. godine je između 31 i 33 dana, dok je za novembar 2013. godine bio između 29 i 30 dana, te je ukupno obračunata energija po tom osnovu veća. Ekipe distribucija očitavale su brojila i tokom praznika kada su bili neradni dani. Kod nekih kupaca zbog odsustva vlasnika i nepristupačnih mernih mesta, nije bilo moguće izvršiti očitavanje planiranom dinamikom pa je rađeno i dodatno očitavanje od 5. do 8. januara. To je uslovilo i dodatno produženje obračunskog perioda, ali kupci time nisu oštećeni, jer se i granice zona pomeraju srazmerno produženju obračunskog perioda u skladu sa Tarifnim sistemom. Svaki kupac ima pravo na reklamaciju ukoliko ima i najmanju sumnju u ispravnost računa, jer uvek postoji mogućnost da dođe do greške u pojedinačnom slučaju. Prigovor kupci treba da predaju na šalterima distribucija koje su jedino mesto za utvrđivanje osnova za reklamaciju.
Povodom saopštenja NOPS, „Elektroprivreda Srbije“ uverava kupce da neoverena brojila nisu automatski i neispravna i da ne mogu biti razlog većih računa. Čak i ako brojilo nije ispravno rad mehanizma se usporava i brojilo očitava manju potrošnju. Kupci koji sumnjaju u tačnost merenja mogu da se obrate Direkciji za mere i dragocene metale, koja je jedina nadležna da utvrdi tačnost rada mernog uređaja.