Investitor Bil Akmen, direktorPershing Square Capital Management, tvrdi da je Herbalajf,kompanija koja se bavi proizvodnjom suplemenata za kontrolu težine, piramidalna prevara.
Po rezultatima njegovog istraživanja ova kompanija će uskoro propasti jer je prezadužena i nema dobru polaznu osnovu. Celokupno istraživanje Akmen je predstavio na Shon konferenciji na predavanju koje je trajalo tri sata. Iako je kompanija od osnivanja 1980. imala veliki rast Akmen pokazuje da njeni proizvodi zapravo nisu poznati široj populaciji i pita koliko nas je zaista probalo neki Herbalajfov proizvod. Koliko nas bi znalo kako izgleda i kako se zove neki njihov proizvod? Ali Herbalajf prodaje šest puta više praška za mršavljenje od Abbott Labbs, Unilevera i GNC-a zajedno. I to po većim cenama i bez ozbiljnijih ulaganja u marketing.
To im uspeva jer angažuju između ostalog korisnike svojih proizvoda kao prodavce, koji u tome vide dobru šansu za zaradu i mogućnost da sami sebi budu gazde. Bilo ko može da prodaje Herbalajf proizvode – posao može biti i dodatni, radno vreme fleksibilno, prethodno radno iskustvo u istoj branši nije neophnodno a početni kapital je minimalan. Oni koji u posao uvode svoje ljude, koje nalaze obično im prvo nudeći da time otplate proizvode koje koriste, imaju i procenat od njihove zarade, a kada ti ljudi dovedu svoje oni postaju i njihovi supervizori. Tako se stvara piramidalna šema od koje jedan čovek, koji je na vhu, može veoma dobro živeti. Ti ljudi koji su na vrhu više zarađuju od dovođenja novih članova nego od prodaje proizvoda i u tome leži najveža opasnost za opstanak Herbalajfa. Ovakve priamidalne šeme su po američkim zakonima na ivici da budu prevare jer gotovo sve završe loše po većinu ljudi koji su u njima učestvovali.