Nedavno je kompanija Petco treći put u svojoj 55-godišnjoj istoriji izašla na berzu sa inicijalnom javnom ponudom (IPO), gde ju je sačekala topla dobrodošlica.
Naime, kompanija koja se bavi prodajom hrane i potrepština za kućne ljubimce sakupila je 817 miliona dolara, akcije su joj porasle za 56 odsto, a njena tržišna vrednost sada je 6,2 milijarde dolara.
Petco je doživeo preobražaj 2016. godine kada je postao privatna kompanija, uložen je veliki novac u e-commerce i građenje veterinarskih i drugih online servisa, a sve u cilju da Petco postane “jed(i)na stanica” za vlasnike kućnih ljubimaca.
Njihove prodavnice nisu više samo mesto za “ulepšavanje” ljubimaca, već i neka vrsta magacina iz kojeg se sada isporučuje roba.
Međutim, Petco ima veliku konkurenciju u brendu Chewy, jednoj od kompanija koja se našla među najvećim dobitnicima pandemije. U proteklih godinu dana njene akcije porasle su za 273 odsto, a ove godine već 27 odsto.
Obe kompanije profitiraju od rasta udomljavanja životinja u SAD tokom pandemije, a stručnjaci smatraju da će ovaj biznis rasti i nakon što se pandemija završi.
Izvor: Bonitet.com
Foto: Pixabay