“Crni petak” je međunarodni, svetski dan suzdržavanja od kupovine iz ugla potrošača, i zato organizacije potrošača pozivaju sve da se uzdrže od kupovine u ovom periodu i da obrate pažnju na svoju realnu kupovnu moć i kupuju samo ono što im treba, kaže za Danas Petar Bogosavljević, iz Pokreta potrošača Beograda.
Crni petak je, kako kaže, dan za rasprodaje za sve trgovce, ali to je podsticanje nerealne tražnje, posebno zbog problema koji nastaju tokom tih kupovina, poput višečasovnih čekanja da se dođe do robe.
“Od ‘crnog petka’ napravili smo ‘crni novembar’, a većina rasprodaja u stvari se ne oslanja na Zakon o trgovini kojim je sve to uređeno, utvrđeni su uslovi pod kojima može da se napravi rasprodaja, kada može da bude sniženje, kako ono mora da bude oglašeno”, ističe Bogosavljević.
Ono što se radi kod nas nema oslonac u tom Zakonu, napominje on, nema veze sa njim, a često se potrošači dovode u zabludu, jer imamo informacije o popustima kojih nema, reklamiraju se velika sniženja, a ustvari je to sniženje od nekoliko ne dinara, nego para.
“Računa se na to da potrošači olako poklanjaju poverenje i da to može da prođe. Često potrošači nisu ni u mogućnosti da proprate sve informacije”, ističe Petar Bogosavljević.
Izvor: Danas
Foto: Pixabay