Vozači će radije koristiti usluge nego posedovati automobil.
Ugledna konsultantska firma BearingPoint za savetovanje o upravljanju i tehnologijama sugeriše da će odluke o mobilnosti u Evropi i svetu biti vrlo različite od današnjih već 2030. godine.
Studija Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility? ukazuje na tri trenda koji će pokretati mobilnost u godinama koje dolaze:
1) svako putovanje će postati personalizivano iskustvo
2) o klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati – od kolevke do groba
3) vozači će radije koristiti usluge nego posedovati vozila
U studiji se navodi da rad na daljinu, energetske krize, klimatske promene i poremećaji u lancima snabdevanja iz korena menjaju potražnju za mobilnošću, kao i smer i tempo promena, piše Revijahak.
Čak 87% učesnika ankete veruje da će ređe putovati na posao, a 81% je reklo da će ići na znatno manje poslovnih putovanja u poređenju sa 2019, a ako se ovaj trend nastavi, to će uticati na ulaganja u infrastrukturu.
Povećani troškovi povezani sa razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti preneti na krajnjeg korisnika. Možda će takođe biti potrebno izmeniti zakonsku regulativu kako bi se postigla odgovarajuća infrastruktura za podršku električnim vozilima.
Pored toga, o klimatskoj neutralnosti neće se više raspravljati, prema studiji, koja ukazuje na to da će 80% proizvedenih motora biti ekološki prihvatljivi do 2030. godine.
Ulaganja u infrastrukturi će se povećati za aktivnosti kao što su hodanje i biciklizam.
Polovina učesnika (49%) kaže da su spremni žrtvovati vlasništvo nad vozilom kako bi smanjili negativan uticaj na okolinu do 2030.
Kako ljudi budu sve više koristili usluge kao što je car sharing, umesto posedovanja vozila, preći će na „usluge na zahtev“. Usluge i softver biće važniji potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme orkestrirati celo putovanje.
Izvor: B92.net
Foto: Pixabay