Home TekstoviB&F Plus Nestlé Adriatic: Spremni za kraj krize

Nestlé Adriatic: Spremni za kraj krize

by bifadmin

„Posle skoro četiri godine od preuzimanja „Centroproizvoda“, konsolidacije proizvodnje i poslovnih procedura, imali smo dovoljno vremena da ceo proces sagledamo iz jasnije perspektive. Iskustvo koje smo do sada imali je veoma pozitivno. Napravili smo prepoznatljiv otisak u kulinarskoj industriji u Srbiji, ali i na tržištu regiona na koje izvozimo proizvode iz fabrike u Surčinu“, kaže Ansgar Bornemann, regionalni direktor kompanije „Nestlé Adriatic“.

Kompanija „Nestle“ je zvanično završila preuzimanje poslovanja „Centroproizvoda“, tada vodećeg proizvođača hrane u Srbiji, i preuzela „Centroproizvodov“ asortiman za kulinarstvo, konditorske proizvode i napitke krajem decembra 2011. godine. Ovo je bila samo jedna od investicija „Nestle“-a u južnoj Evropi i regionu, u zemljama u kojima je, u jeku krize i nestabilnosti na tržištu, opao broj investicija.

„Kompanija je u Španiji i Mađarskoj bila prisutna već dugo pre početka krize, i dobro je upoznata sa mogućnostima na njihovim tržištima. Kada razmišljamo i pravimo investicione planove za ulazak na nova tržišta, ili za širenje poslovanja na tržištima na kojima smo već prisutni, uvek posmatramo dugoročni potencijal određenog regiona. Do sada smo uspevali da ostvarimo naše poslovne ciljeve pažljivim planiranjem, strateškim pristupom i dugoročnim razmišljanjem, ali je isto tako jasno i da će se finansijska kriza u jednom trenutku završiti i da će ekonomije početi da se oporavljaju“, kaže kaže Ansgar Bornemann, regionalni direktor kompanije „Nestlé Adriatic“.

Ovakvu investicionu politiku, „Nestle“ je demonstrirao i u Adriatic regionu koji obuhvata Srbiju, Hrvatsku, BiH, Makedoniju, Crnu Goru i Sloveniju, i gde je kompanija prisutna od 2003. godine. Prvu akviziciju, „Nestle Adriatic“ je imao 2006. od kada upravlja fabrikom sladoleda u Staroj Pazovi, koju je kupio od grčkog proizvođača, „Delte“.

„Iskustvo koje smo stekli tokom vođenja fabrike sladoleda u Staroj Pazovi dalo nam je vredan uvid u potencijale tržišta Srbije, posebno potencijale ljudskih resursa koji su jedan od ključnih faktora koji utiču na uspešnost poslovanja. Pokazalo se da imamo vrlo obrazovane i kvalifikovane zaposlene u Srbiji, koji vešto vode poslovanje u fabrici, što je i uticalo na to da odluku o tako velikoj investiciji lakše donesemo“, kaže Bornemann.

Sa snažnom pozicijom na tržištu i prepoznatljivim brendovima, među kojima je i „Začin C“, imali smo dobru polaznu tačku i veliki udeo na tržištu, koji smo uspeli da povećamo tokom proteklih godina, zahvaljujući stalnim inovacijama i poboljšanjima portfolija proizvoda, kaže sagovornik B&F. „Naš plan je da povećamo portfolio proizvoda i tržišni udeo sa proizvodima iz Surčina. Ulaganje od 1,3 miliona evra u pogon za proizvodnju „Thomy“ majoneza to i dokazuje, kao i konstantne inovacije u kategoriji proizvoda za kuvanje“, napominje Bornemann.

Proizvodnja „Thomy“ majoneza je u Surčin preseljena iz poljske fabrike u Kalisz-u. U Poljskoj je ovaj potez nadomešten proizvodnjom proizvoda iz drugih kategorija, bez otpuštanja radne snage.

Seljenje „Thomy“ majoneza (koji je, kao i „Maggi“ supe, ranije bio proizvođen u „Podravki“ i „Kolinskoj“), po mišljenju Bornemanna je bio logičan korak, „s obzirom na to da se trudimo da distribuiramo proizvode iz fabrika koje su blizu određenih tržišta. Na kraju krajeva, distribucija robe kroz Evropu nije isplativa i postoje i troškovi kao što su troškovi transporta, logistika, carinski i drugi nameti.“

U međuvremenu su sedište “Nestle Adriatic“ i centralni kulinarski tim iz Zagreba preseljeni u Beograd, budući da su u Srbiji smeštena dva pogona i najveći broj od oko 1.000 zaposlenih, dok je u Zagrebu zadržano upravljanje ostalim kategorijama, poput napitaka i konditorskih proizvoda.

Strategija je bitnija od trenutka

Uporedo sa investiranjem u proširenje kapaciteta u Srbiji, Nestle je zajedno sa svojim partnerima pokrenuo dve velike kampanje za zapošljavanje mladih ljudi i obučavanje mladih kadrova, kao odgovor na izuzetno visok rast nezaposlenih, posebno među mladim ljudima.

Nestlé je kroz program „Nestlé Needs YOUTh“ najavila kreiranje 20.000 novih radnih mesta u Evropi do 2016. godine – projekat koji je preko potreban u trenucima kada mladi jedva pronalaze prilike za zaposlenje širom kontinenta. Prema dosadašnjim podacima za Evropu u 2014. godini „Nestlé Needs YOUth“ je pomogao preko 5.000 mladih ljudi da pronađu šansu za posao ili pohađanje prakse. Oslanjajući se na taj uspeh, kompanija je proširila svoj program i inicirala „Savez za mlade“, koji motiviše kompanije širom Evrope da zapošljavaju omladinu. Prema statističkim podacima, tri puta su veće šanse da mladi u Evropi budu nezaposleni nego odrasli. Veliko interesovanje za ovaj program vlada i u Srbiji, što dokazuje da su ovi statistički podaci istiniti i za našu zemlju – ali sa druge strane, to dokazuje i veliki entuzijazam i želju mladih, ističe regionalni direktor Nestlé Adriatic.
„Iz mog iskustva, veliki nedostatak današnjeg obrazovanja je previše teorije i nedostatak praktičnog znanja koje je neophodno za efikasno obavljanje poslova. To je upravo i razlog zašto nudimo praktično znanje za 20.000 mladih. Što se tiče dugoročnog zaposlenja, moram da naglasim da to zavisi od njihovih veština, truda, ali i od otvorenih radnih mesta. Želimo da stažiranje i prakse budu prvi korak na karijernoj lestvici za mlade ljude, u Nestlé-u ili u nekoj drugoj kompaniji. Zavisno od poslovnih potreba, neki od njih će nastaviti da rade u kompaniji Nestlé, dok će drugi steći iskustvo koje će im pomoći na tržištu rada“, napominje Ansgar Bornemann.

Partneri u Srbiji koji podržavaju „Savez za mlade“ takođe su aktivni učesnici projekta, promovišući stažiranje i praksu. „Oni su i aktivni ambasadori ove inicijative širom Evrope. Pet naših partnera se pridružilo inicijativi, što otvara još više mogućnosti za mlade“.

Do sada, Nestlé je u okviru inicijative zaposlio 38 mladih osoba u Srbiji, četrdesetoro je deo programa stažiranja, a 27 je na praksi. Cilj nam je da zaposlimo još 400 ljudi na povremenim i sezonskim poslovima i da im na taj način pružimo dodatno iskustvo i povećamo šansu za njihovo eventualno zaposlenje.

Nestlé je multinacionalna kompanija, lider u prehrambenoj industriji, a imajući u vidu da je Srbija zemlja kojoj je hrana značajan deo kulture i tradicije, sa velikim poljoprivrednim potencijalima, mislim da raditi u kompaniji kao što je Nestlé može biti samo veliki plus za osobu koja je tek stupila na tržište rada. Uvid u procese, procedure, korporativnu kulturu i specifične zadatke su prednosti koje će sigurno biti vrlo korisne svakoj mladoj osobi“, zaključuje Bornemann.

 

Franak nas ne ineteresuje

Regionalni direktor Nestlé Adriatic smatra da su izuzetni rezultati prodaje koje je kompanija ostvarila prošle godine rezultat kvalitetnog rada i dobre strategije, te da će se posledice nove politike Narodne banke Švajcarske eventualno videti tek na podacima za tekuću godinu.
„Nestlé Adriatic posluje u regionu i ima proizvodnju u Srbiji, stoga većina naših proizvoda koji se distribuiraju na tržištu nisu uvezeni iz Švajcarske. Da bismo videli efekat na naše rezultate poslovanja moramo da sačekamo dalji razvoj situacije sa švajcarskim frankom, ali kao što sam rekao, veliki deo našeg poslovanja u ovom regionu ne zavisi od kretanja te valute“, kaže Bornemann.

 

 

broj 115, mart 2015.

Pročitajte i ovo...