Yahoo je u ponedeljak ugasio svoj servis za ugošćavanje veb lokacija GeoCities, jedno od nekada najpopularnijih mesta na vebu.
Kompanija je u aprilu prvi put upozorila klijente da će obustaviti pružanje ove usluge, a sada im nudi odgovore na često postavljena pitanja u kojima iznosi detalje o tome kako mogu da spasu veb lokacije koje su napravili koristeći ovaj servis.
Evo kako je objašnjeno ukidanje ove lokacije:
„Uživali smo u tome da ugošćavamo veb lokacije koje su napravili Yahoo! korisnici iz celog sveta, i ponosni smo na zajednicu koju ste izgradili. Međutim, odlučili smo da se usredsredimo na to kako ćemo našim klijentima pomoći da istraže i uspostave međusobne mrežne odnose na druge načine. Počev od 26. oktobra 2009, nećete više moći da koristite GeoCities da biste besplatno održavali svoje prisustvo na mreži – ali smo uzbuđeni drugim servisima koje smo napravili kako bismo vam pomogli da se povežete s prijateljima i porodicom i delite s njima svoje aktivnosti i zanimanja.“
Drugim rečima, Yahoo traži klijente koji će da plaćaju, direktno ili preko nekog drugog. Onima koji ne žele da izgube svoje podatke preporučuje da strane i slike prebace na svoje računare.
Yahoo neće arhivirati veb lokacije, ali zato neprofitna organizacija Internet Archive kopira mnoge od njih, jer smatra da imaju istorijsku važnost pošto predstavljaju lične izraze o vebu u poslednjih 15 godina. Procenjuje se da njihov sadržaj iznosi oko deset terabajta.
Kao i druga mesta na kojima se besplatno drži veb prezentacija i GeoCities se pokazao kao popularno odredište ne samo među legitimnim korisnicima već i među onima koji distribuiraju neželjene poruke i zlonamerni softver.
Yahoo je kupio GeoCities 1999. godine za 3,57 milijardi dolara u deonicama, ali posao nije prošao dobro, jer su novi uslovi korišćenja razjurili mnoge korisnike. GeoCities je tako postao prvi dokaz da se na vebu može stvoriti nešto što je zaista popularno ali ne donosi nikakav novac. U neku ruku je to bio fascinantan eksperiment u predindustrijskoj eri interneta.
GeoCities je nastao sredinom devedestih godina kao Beverly Hills Internet, a javna kompanija postao je 1998. Bio je jedinstven po tome što su korisnici svoje lokacije pravili po tematski orijentisanim celinama koje pripadaju nekom gradu, na primer Holivudu, kako bi posetiocima pomogli da ih obilaze. Na svom vrhuncu imao je nekoliko miliona korisnika. Neki smatraju da je GeoCities bio svojevrsna preteča društvenih mreža kao što su Facebook i MySpace. (M.V.)
Izvor: Mikro.rs