Evropska kampanja Onlajn nedelja organizuje se od 26. do 30. marta, treću godinu za redom, sa ciljem dase 200.000 ljudi koji ranije nisu koristili računar i Internet uvede u svet informacionih tehnologija i steknee-veštine.
Podaci evropske agencije za statistiku Eurostat pokazuju da je napredak u premošćavanju digitalnog jaza na evropskom nivou sve sporiji. U periodu 2006-2010 digitalna uključenost stanovništva je rasla za 5% svake godine, a 2011 povećana je za svega 3%, sa 65% na 68%. Čini se, dakle, da je sve teži posao pred nama jer sada treba dopreti do onih koji su u društvu najugroženiji. Zbog toga je sada još važnije da se što više organizacija uključi u ovo, kao i da za aktivnosti digitalnog opismenjavanja postoji politička podrška.
I u Srbiji procenat onih koji koriste računare i Internet u poslednjih nekoliko godina izuzetno sporo raste, svega 1-3 procenta godišnje. Broj korisnika Interneta u Srbiji u 2011.godini, na primer, povećao se za svega 1% u odnosu na prethodnu godinu. To znači da i dalje imamo 55% ili skoro 4 miliona građana i građanki u Srbiji koji nikada nisu surfovali svetskom mrežom.
Simbol kampanje koji označava i osnovnu aktivnost u koju se uključuju svi učesnici kampanje jeste Brojač koji registruje sve koji u toku Onlajn nedelje kliknu na njega i odgovore na nekoliko pitanja.
Kampanju organizuje evropska mreža telecentara, a u Srbiji je nacionalni koordinator IAN Međunarodna mreža pomoći lokalna nevladina organizacija sa sedištem u Beogradu, odnosno njen Edukativni odsek – IAN Telecentar. IAN Telecentar više od 10 godina radi na promociji i podizanju nivoa digitalne pismenosti u našoj zemlji.