Komisija za zaštitu konkurencije prikuplja informacije, podatke i dokaze kako bi utvrdila da li je preduzeće Infostan povredilo pravila kada je povećalo račune za septembar za iznos rate za osiguranje stana, piše Beta.
Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) i Centra potrošača Srbije (CEPS) kažu da građani ne znaju šta dobijaju ovakvom uslugom, niti znaju kada gube pravo na uslugu koju su platili. “Osim toga, osiguranje je dobrovoljan, a ne obavezan čin, samim tim ne može biti obavezujući i kao takav iskazan na računu”, piše u saopštenju ova dva udruženja.
Sve češća praksa poslednjih godina, po kojoj pojedina javna i javno-komunalna preduzeća na računima za komunalne usluge iskazuju određeni iznos za neko osiguranje iz ponude, na primer, osiguranje stana ili porodično osiguranje, predstavlja čist primer zloupotrebe sistemske naplate, kojom se krši čak pet zakona.
Reč je o kršenju odredbi Zakona o javnim preduzećima, Zakona o osiguranju, Zakona o obligacionim odnosima, Zakona o zaštiti potrošača i Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i to svaki od pomenutih zakona po nekoliko osnova (tačaka).
Ovim povodom se oglasio i gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekavši da je odluka Infostana da na uplatnicama doda stavku osiguranja domaćinstva bila katastrofalna i da očekuje da direktor tog preduzeća do kraja dana podnese ostavku.
Da podsetimo, preduzeće Infostan poslalo je građanima uvećane septembarske račune i to za 200 dinara, na ime osiguranja nekretnine u organizaciji jedne osiguravajuće kuće.