Home TekstoviB&F Plus Vojislav Genić, SAP: Očekujemo sve veću zastupljenost najinovativnijih rešenja i u Srbiji

Vojislav Genić, SAP: Očekujemo sve veću zastupljenost najinovativnijih rešenja i u Srbiji

by bifadmin

„Suština svih inovacija koje uvodimo u naša rešenja je da unaprede i, ujedno, pojednostave poslovanje korisnicima, jer poslovne studije pokazuju da zbog kompleksnosti poslovnih procesa 200 najvećih svetskih kompanija gubi čak 237 milijardi američkih dolara“, ističe Vojislav Genić, generalni direktor SAP za Jugoistočnu Evropu u razgovoru za BiF o iskustvima na nedavno završenom SAP forumu i trendovima koji će obeležiti neposrednu budućnost na globalnom i srpskom IT tržištu.

BiF: Kompanija SAP je 7. oktobra organizovala jedanaestu godinu za redom SAP forum u Beogradu. Šta su biče ključne novine u odnosu na prethodnu godinu?

Vojislav Genić: Tako je, SAP forum je naša najveća godišnja konferencija na kojoj postojećim i potencijalnim korisnicima predstavljamo najnovija rešenja, ali i studije naših korisnika. Glavna poruka ovogodišnjeg Foruma je bila da mi već živimo i radimo u vremenu digitalne ekonomije i da kompanije koje žele da održe svoje poslovanje moraju da se okrenu digitalnoj transformaciji svog poslovanja. Naš posao je upravo digitalna transformacija, a iskustvo nam pokazuje da takav način poslovanja za 30% povećava profit i produktivnost.

Takođe želim da pomenem još jednu važnu stvar, a to je da su SAP korisnici u Srbiji formirali Udruženje SAP korisnika, oformljen je izvršni odbor i u decembru bi trebalo da se održi prva konferencija. Udruženi, naši korisnici će lakše razmenjivati iskustva i znanja, a nama će to biti od velike pomoći da naša rešenja budu što optimalnije prilagođena potrebama njihovog poslovanja.

BiF: S obzirom na toliko dugu tradiciju SAP foruma, da li u analizama beležite neke značajnije promene u strukturi posetilaca Foruma i da li one mogu da ukažu i na promene koje se dešavaju na našem IT tržištu?

Vojislav Genić: SAP Forum svake godine ima sve više učesnika. Pre deset godina posetioci SAP Foruma najčešće su bili IT stručnjaci prvenstveno internacionalnih i velikih domaćih kompanija. Međutim, to se vremenom menjalo i danas su to članovi upravnih odbora, generalni direktori, direktori finansija, direktori sektora ljudskih resursa, direktori marketinga i, naravno, IT direktori najboljih kompanija na srpskom tržištu.

Moglo bi se reći da ta promena ukazuje na promenu dometa informacionih tehnologija, jer IT već godinama direktno utiče na razvoj celokupnog poslovanja i poslovne strategije. U današnjem digitalnom vremenu, tehnologija omogućava nove poslovne modele, i otvara nove mogućnosti u svim aspektima poslovanja – recimo inovativne marketinške kampanje i brzo finansijsko izveštavanje. Verujem da se struktura posetilaca SAP Foruma između ostalog upotpunila, jer kompanija SAP nije više samo dobavljač softvera, već i poslovni partner i savetnik svojih korisnika.

BiF: Koliko se ovakav koncept promocije SAP-ovih proizvoda i usluga pokazao kao isplativ poslovni model?

Vojislav Genić: Cilj SAP Foruma jeste pre svega predstavljanje inovacija i budućih trendova, ali ne samo onih koji su deo naše ponude. Ovde nije u pitanju samo isplativ poslovni model, već je poenta da se okupe ljudi iz različitih industrija kako bi razmenili iskustva i ideje, a time i da zajedno identifikujemo nove načine i modele za unapređenje poslovanja. SAP Forum svake godine ima sve više posetilaca, što nam dokazuje da je ovakav način predstavljanja naših novih rešenja dobar.

BiF: Kompanija je u prvoj polovini godine na globalnom nivou uvećala prihode za 21 odsto u odnosu na isti period lane, rast Cloud-a za čak 129 odsto i dvostruko veći broj korisnika SAP HANA rešenja. Kako u kompaniji objašnjavaju toliki rast ovih softverskih rešenja i gde je on bio najveći?

Vojislav Genić: Takvi pokazatelji za nas nisu iznenađujući, jer su to rešenja koja mogu pomoći kompanijama da pronađu nove mogućnosti za ostvarenje profita, da smanje troškove i rastu u uslovima digitalne ekonomije. Upravo sve ove mogućnosti za povraćaj investicije čine ih popularnim.

Mi smo početkom ove godine lansirali novo unapređeno rešenje SAP 4/HANA i u prvoj polovini godine se udvostručio broj njegovih korisnika. SAP S/4HANA pojednostavljuje rad svih segmenata poslovanja bez obzira na industriju iz koje korisnik dolazi i omogućava lakšu adaptaciju platforme na skoro svim uređajima. SAP S/4HANA je kreirana da obezbedi poslovne inovacije i da na jednostavan način povezuje ljude, uređaje i poslovne procese u realnom vremenu, kao i da podrži razvoj novih poslovnih modela. Pojednostavljivanje modela obrade podataka omogućava korisnicima da reorganizuju svoju IT strukturu, tako što će smanjiti troškove, a povećati IT efikasnost.

Prva polovina godine je bila prilično dobra, jer smo, kako ste naveli, ostvarili trocifren rast u cloud rešenjima. Ovaj rast u prihodima možemo da povežemo i sa akvizicijama koje smo sproveli u prethodnom periodu, kao što su kupovina kompanija Ariba, Concur i Fieldglass. Najveći deo prihoda se odnosi na američke kompanije, ali je značajan i rast koje beležimo u EMEA, upravo zahvaljujući akvizicijama kompanija Concur i Fieldglass.


Vojisalv Genic SAP Forum

BiF: Kakvi trendovi su zabeleženi u Srbiji u istom periodu i kakav je finansijski rezultat za prvu polovinu ove godine?

Vojislav Genić: U Srbiji našu kompaniju najviše vezuju za ERP rešenja, jer veliki broj najuspešnijih kompanija u našoj zemlji svoje poslovne procese vodi kroz SAP ERP rešenje. U svetu, su u ovom trenutku najpopularnija Cloud rešenja, a kao Cloud kompanija se nadamo da će taj trend stići i na naše tržište, jer nema potrebe da se plašimo Cloud-a, on nam omogućava brzu implementaciju i vrlo dobro korisničko iskustvo. Ipak, i pored tradicionalnog mentaliteta naši korisnici pobeđuju na SAP takmičenjima za izvrsnost u implementaciji inovativnih projekata.

Rezultati ne samo za Srbiju, nego sa celo Zapadni Balkan su dobri, a u narednom periodu očekujemo i sve veću zastupljenost SAP HANA platforme i inovativnih Cloud rešenja.

BiF: Kompanija je na globalnom nivou najavila još izrazitiji zaokret ka razvojnim oblastima. Šta to konkretno znači u pogledu buduće ponude?

Vojislav Genić: Kao što smo bili lider u vreme poslovne digitalizacije, sada je strategija SAP, da bude lider i u doba digitalne ekonomije i zato smo dodatno posvećeni inovacijama. Prema Forrester istraživanju, HANA je postala globalni lider u in-memory tehnologiji, a akvizicijom Hybris kompanije napravili smo napredno rešenje, jer u digitalnoj ekomoniji CRM nije dovoljan, moramo se angažovati u delu beyond CRM. Naš glavni cilj u narednom periodu je uvođenje inovativnih rešenja koja prevazilaze CRM i redefinišu alate, omogućavajući korisnicima angažman u realnom vremenu.

Naša buduća ponuda obuhvata SAP-Hybris Profile, SAP-hybris CKS i SAP hybris-as-a-Service. Ova rešenja pružaju ono što kupci traže u digitalnom svetu: nov pojednostavljen rad koji prevazilazi tradicionalni marketing, prodaju i usluge. Ideja je da ova SAP rešenja omoguće da sve ono što se do sada koristilo samo unutar kompanije, na primer analiza, prikupljanje informacija i druge aktivnosti, počne da se koristi i eksterno, u komunikaciji sa korisnicima i to u realnom vremenu.

BiF: Svedoci smo da IT kompanije sve češće ulaze i u IT oblasti kojima se ranije nisu bavili, ali i u druge industrije. Kako objašnjavate takav trend i da li očekujete da bi i SAP mogao da iznenadi tržište nekim takvim odlukama?

Vojislav Genić: Modeli poslovanja se menjaju velikom brzinom, primer za to je telekomunikaciona industrija. Shodno takvom trendu, i SAP, kao tržišni lider, menja svoje modele poslovanja i diktira nove trendove. Tako smo od tradicionalne ERP kompanije postali i Cloud kompanija, a od softverskog provajdera poslovni savetnik i partner svojih korisnika.

Kako vreme transformacije poslovanja diktira nove izazove naših korisnika, tako smo se okrenuli potrebama pojedinačnih industrija i zajedno sa našim korisnicima kreiramo najefikasnija rešenja. Jedan od načina na koji SAP podržava jednostavnost i daje značaj fleksibilnosti rešenja jeste dostupnost naše HANA platforme start-up preduzećima kroz program Stratup Focus – SAP HANA, na kojoj mogu da kreiraju nove mobilne aplikacije koje, onda, SAP može ponuditi svojim korisnicima.

BiF: Velike banke u Srbiji najavljuju novi talas intenzivne digitalizacije koja bi im omogućila poslovanje sa što većim brojem klijenata uz manje troškove. Gde u tom segmentu tržišta SAP vidi svoje prednosti i šta bi bile specifičnosti njegovih rešenja u odnosu na konkurenciju?

Vojislav Genić: To jeste jedini način za održivo poslovanje u vremenu u kom su ljudi navikli da sve poslove završavaju uz pomoć svog mobilnog uređaja. Digitalizacija je omogućila da se ne bavimo birokratijom i drugačije upotrebimo to vreme.

U septembru ove godine SAP je objavio novu kampanju „Beyond CRM“, koja je pre svega posvećena onim kompanijama čija se industrija fokusira na krajnje korisnike kao što su banke, osiguranje, telekomunikacije, prodaja. Poruka ove kampanje je da podaci iz CRM-a nisu više dovoljni sami po sebi, već ih, osim interne upotrebe, treba koristiti i za komunikaciju sa krajnjim korisnicima. Strategije poslovanja koje podrazumevaju više kanala interakcije donose veću mogućnost za uspešno poslovanje naših korisnika. U ovom trenutku, Hybris rešenje sigurno najbolje odgovara na pomenute izazove, što pokazuje i činjenica da se klijenti iz telekomunikacione i retail industrije, na regionu centralne i istočne Evrope, sve više opredeljuju za ovo rešenje. Naši korisnici time prave korak ka boljem upoznavanju svojih potrošača, a time i pružanju personalizovanih ponuda u realnom vremenu. Jednom kada imate rešenje koje omogućava podatke o potrošačima u realnom vremenu i kada znate kako da ih upotrebite i ponudite im najbolje – vi ste korak bliže održivom poslovanju.

BiF: Veoma nestabilna geopolitička situacija u poslednje dve godine i direktno mešanje politike u ekonomiju proizvodi velike posledice po privredu u svetu, ali i u Srbiji. U kojoj meri se takva situacija odražava i na poslovnu strategiju SAP-a?

Vojislav Genić: Činjenica je da u svakoj krizi, kompanije koje gledaju unapred investiraju u nova rešenja i transformaciju. Ispravnost takve strategije potvrđuju i globalni poslovni rezultati za treći kvartal ove godine, koji pokazuju da smo najbolje rezultate postigli u claud rešenjima, daleko od očekivanih.

BiF: Na ovogodišnjem, kao i na prethodnom forumu, u promotivnim sloganima insistirate na inovativnosti koja omogućava jednostavnost upotrebe. Svedoci smo da uz sve više multifunkcionalnih tehničkih uređaja, korisnici dobijaju uputstva za upotrebu debljine poveće knjige. Da li slogani SAP foruma sugerišu i podsećaju da je smisao tehnoloških proizvoda da nam olakša, a ne da nam iskomplikuje svakodnevni život i poslovanje?

Vojislav Genić: Naravno, to je suština, da tehnologija unapredi i ujedno pojednostavi poslovanje korisnicima. U našim rešenjima objedinjena su oba cilja, jer poslovne studije pokazuju da zbog kompleksnosti poslovnih procesa 200 najvećih svetskih kompanija gubi čak 237 milijardi američkih dolara.

Pročitajte i ovo...