Home TekstoviB&F Plus Pametne tehnologije u inovativnom oglašavanju: Šta se to sija na četiri točka?

Pametne tehnologije u inovativnom oglašavanju: Šta se to sija na četiri točka?

by bifadmin

Danas se svi reklamiraju, i svuda. Pa iako se čini da su digitalni oglasni prostori postali poprište novog nadmetanja oglašivača, neki oblici reklamiranja koji se nisu bitnije menjali tokom prošlog veka, kao što su ulične reklame ili brendiranje vozila, i dalje beleže iznenađujuće veliki rast širom sveta. Pored želje za stalnom vidljivošću velikih kompanija, glavni pokretač tog rasta predstavlja upotreba materijala koji koriste prednosti modernih tehnologija.

Tokom poslednje decenije proizvođači u oblasti komercijalne grafike unapredili su borbu za tržišne pozicije uvođenjem inovativnih tehnologija koje potencijalnim oglašivačima nude sve više kreativnih opcija za reklamiranje. I trendovi na domaćem tržištu pokazuju da njegovi učesnici sve više koriste napredne tehnologije, te su odgovarajuće upoznati sa mogućnostima nove ponude.

Globalno najbrže rastući tržišni segment predstavljaju proizvođači materijala za svetleće reklame. Zajedničko za ove kompanije je da će one ove godine obustaviti proizvodnju svojih luminescentnih proizvoda (među kojima i popularne „neonske“ reklame), kao što je to već slučaj u Evropskoj uniji. „S jedne strane, LED rešenja postaju sve profitabilnija, a s druge, korisnicima je postala veoma bitna ušteda električne energije. Srpsko tržište se takođe brzo razvija u tom pravcu, iako je potrebno još dosta posla kako bi kupci prestali masovno da koriste jeftine LED sijalice iz Kine. Međutim, to su trendovi koji su se u početku dešavali na svim tržištima – postojanje puno manjih, ’kratkotrajnih’ preduzeća, kojima je glavni metod preživljavanja da prodaju proizvode po nižim cenama, slabijeg kvaliteta i kraćeg roka trajanja“, komentariše aktuelne trendove Spas Popov, vlasnik beogradske kompanije Enroll, ali i njene majke-firme Media Design iz Plovdiva, specijalizovane za distribuciju proizvoda za komercijalnu grafiku, kao što su folije za štampu, folije za automobile, folije za kontrolu sunčeve svetlosti i materijali za izradu svetlećih reklama.

Najjeftinije rešenje nije rešenje

Prema njegovim rečima, srpsko tržište reklama još uvek ima puno prostora za napredak na polju velikih formata digitalno štampane grafike, kao i reklama za automobile. „Postoji mnogo kvalifikovanih štamparija i stručnjaka koji mogu da koriste napredne materijale na najproduktivnije moguće načine, pa ipak, tek nekoliko kompanija se bavi upotrebom čvrste laminacije kako bi se održao kvalitet digitalno štampanih grafika, ili visoke klase kast filmova za potpuno oblepljivanje vozila. Takav odnos je vidljiv i na ulicama – mali je broj u potpunosti brendiranih automobila koji i posle tri do četiri godine izgledaju jednako kvalitetno, dok je onih sa oljuštenim, ispucalim ili izbledelim grafikama veoma mnogo. Ne umem da objasnim činjenicu da su poslovni ljudi spremni da odvoje između 40.000 i 50.000 evra za kupovinu novog kamiona, a onda očekuju da plate kompletno brendiranje samo 500 evra, i posle se čude lošim rezultatima. Strategija ponuđača koji su poznati po najnižim cenama kasnije, u gotovo svim situacijama, dovodi do nekvalitetnih finalnih rešenja“, smatra Popov.

Vlasnik Enroll-a kaže da je za razvoj novih proizvoda ključna neprestana komunikacija sa korporativnim oglašivačima, jer se uz njihovu pomoć kreiraju specifikacije materijala koji na najbolji način mogu da odgovore zahtevnim potrebama i garancijama. Takav odnos ogleda se i kroz organizovanje javnih nabavki na kojima su postavljeni jednaki uslovi za sve ponuđače. „Krajnji korisnici na taj način dobijaju odgovarajuće reklamno rešenje za svoje potrebe, dok su ponuđači zadovoljni jer mogu da primene kvalitetne materijale. Možda najbolji primer ovakve prakse je potpuna promena boje fasade na zgradi kompanije H&M u Nišu, za koju smo koristili prethodno specifikovanu foliju koja pruža deset godina garancije. To svakako nije najjeftinije rešenje na tržištu, ali klijent je zahtevao dugi rok trajanja i korišćenje materijala od brenda kojeg zastupamo, a koji predstavlja sinonim za kvalitet u čitavom svetu“, ističe bugarski preduzetnik.

Na kolima jeftino, a efektno

Reklamiranje na automobilima je najjeftiniji oblik promocije danas, napominje naš sagovornik, i dodaje da jedna takva reklama može drastično da uveća rezultate prodaje. Puno primera uspešnih „automobilskih“ reklamnih kampanja širom sveta moguće je lako pronaći na internetu, sa slikama vozila oblepljenih specijalnim folijama koje u odnosu na izvor i jačinu osvetljenja mogu da menjaju senke, sjaj ili boju.

Enroll je ovlašćeni zastupnik svetskog lidera u razvoju i prodaji višenamenskih folija koje se koriste u reklamnoj industriji, američke kompanije 3M koja ostvaruje 30 milijardi dolara prodaje godišnje i zapošljava preko 90.000 ljudi. 3M je poznat i po proizvodnji drugih vrsta naprednih materijala, abraziva, adheziva i vatrostalne opreme, a u svom portfoliju ima oko 55.000 proizvoda za namene u najrazličitijim industrijama.

„3M kast folije sa različitim efektima, reflektujuće folije za digitalnu štampu, ili metalik folije za oblepljivanje celih automobila predstavljaju jednostavan, kvalitetan i energetski ’čist’ način da se u potpunosti promeni izgled jednog vozila. Prekrivanje folijom je značajno jeftinije od farbanja automobila, a u ponudi su i folije za zatamnjivanje stakala, koji pored estetskih prednosti, doprinose vozačima da povećaju vidljivost u vožnji“, napominju u Enroll-u. Pored proizvoda koji su namenjeni za „ukrašavanje“ drumskih vozila, poslednjih godina povećana je potražnja i za materijalima koji mogu da se primenjuju na brodovima i jahtama.

Oglašivači se rado služe inovativnim rešenjima jer publika uvek pozitivno reaguje na tehnološke „premijere“. Upravo iz tog razloga, nesumnjivo je da će digitalne i pametne tehnologije igrati sve veću ulogu u uličnom reklamiranju u godinama pred nama. „Dinamični ili interaktivni displeji koji prekrivaju čitave zgrade već su primenjeni na pojedinim objektima u Singapuru, Dubaiju i Las Vegasu. Ali još uvek treba imati na umu vidljivost takozvanog spoljnog, konvencionalnog oglašavanja, kao što su svetleći i nesvetleći znakovi, brendiranje prodavnica, kancelarija ili vozila. Ovakav vid oglašavanja beleži eksponencijalni rast jer na kompetetivnim tržištima postoji tendencija sve bržeg usvajanja novih proizvoda i usluga, što zahteva neprestano obraćanje proizvođača krajnim potrošačima“, objašnjava Spas Popov.

 

Kancelarijski komfor kao sa reklame

U korporativnom svetu sve veća pažnja se posvećuje dizajnu enterijera kancelarija i veliki deo tehnika i materijala koji se pritom koriste su preuzeti iz koncepta spoljnjeg, tj. uličnog oglašavanja. Kako kaže Popov, u Bugarskoj je imao puno klijenata među kol-centrima, visokotehnološkim i IT kompanijama koji žele da njihovo poslovno okruženje pruža izuzetno veliku udobnost, tako da istovremeno podstiče rad i pruža mogućnost za kvalitetan odmor. U te svrhe, kancelarije se često pretvaraju u spektakularne ambijente, kakve smo nekada gledali u naučno-fantastičnim filmovima.

 

 

april 2018, broj 148.

Pročitajte i ovo...