Home Tekstovi Aplikacija 60seconds: Virtuelno „cenjkanje“ za minut

Aplikacija 60seconds: Virtuelno „cenjkanje“ za minut

by bifadmin

Podsticanje potrošnje ponudom stalno novih modela, čija aktuelnost traje sve kraće, ima i svoju drugu stranu: sve teže upravljanje zalihama i porast neprodate robe i nakon akcijskih sniženja. Nova domaća aplikacija 60seconds nudi mogućnost prodavcima i kupcima da se direktno dogovore o visini popusta za određeni proizvod, a influnserima da predstave sopstvene proizvode. Aplikacija je dostupna na našem tržištu tek tri meseca, a već ima preko 15.000 korisnika i ponudu više od 40 brendova.

Dok je studirao arhitekturu u Firenci, Ivan Kadić, suosnivač startap kompanije 60seconds je došao na ideju da kreira jedinstvenu desktop i mobilnu aplikaciju za onlajn kupovinu robe na popustima. Kako kaže, inspiraciju je pronašao u „velikoj ljubavi Italijana prema svim postojećim oblicima kupovine“, uvidevši usput da globalne maloprodajne kompanije imaju probleme sa znatnim količinama neprodate robe i nakon akcijskih sniženja. Dobro upravljanje zalihama je i te kako bitan deo poslovanja koji izdvaja uspešne od neuspešnih firmi, pa tako Kadić navodi primer da svestski lider u modnoj industriji Inditex ostane sa oko 10 odsto neprodate robe posle sezone sniženja, dok kod drugih ostatak na legeru može premašiti 20 odsto.

Kadićeva aplikacija 60seconds, koja je prisutna na srpskom tržištu od pre tri meseca, nudi prodavcima popularnih robnih marki novi kanal za akcijske prodaje, a zauzvrat, kupcima omogućava da izlicitiraju iznos koji su spremni da plate. To se ne odnosi samo na „outlet“ artikle, već korisnik može da bira bilo koji proizvod iz ukupne ponude brendova koje voli, kao i da pretražuje sve prodavnice u okviru nekog maloprodajnog lanca.

Za razliku od uobičajenih „fleš sejl“ sajtova, gde kupci moraju brzo da reaguju da bi dobili robu po unapred fiksiranom iznosu sniženja, aplikacija 60seconds nudi novu mogućnost da kupac sam odredi koliki popust traži da bi kupio konkretni proizvod. Ukoliko prodavac prihvati ponudu kupca, počinje odbrojavanje od 60 sekundi tokom kojih kupac mora da donese odluku da li će kupiti odabrani proizvod ili ne.

Popuste odobravaju službe za podršku maloprodajnih kompanija koje su dodate na spisak partnera, a neke među njima taj proces mogu da sprovedu i automatski. Aplikacija je povezana sa njihovim internim poslovnim sistemima i ujedno omogućava dodatno ispitivanje tržišta, odnosno šta se dopada određenim ciljnim grupama – na primer, koja boja im se posebno sviđa, kakvo je interesovanje za pojedine proizvode u različitim periodima godine, meseca ili dana, i koju cenu su spremni da plate.

„Posebno sam ponosan na to što su kompanije koje posluju u Srbiji odmah pokazale da imaju poverenja u naš poslovni model i prihvatile saradnju maltene samo na osnovu početnog koncepta, pogotovo zato što je domaće tržište relativno malo i sa mnogo manjim udelom e-trgovine od razvijenih zemalja. Mislim da se ta odluka pokazala više nego ispravnom, obzirom da nakon tri meseca od lansiranja aplikacije imamo približno 15.000 korisnika, i preko 40 globalnih brendova koji su dodati u našu ponudu”, ističe Kadić.

U virtuelni tržni centar žele i kupci iz regiona

Autor aplikacije 60seconds kaže da je za njenu realizaciju i aktiviranje na srpskom tržištu trebalo nešto vise od godinu i po dana. Možda bi taj razvojni period trajao i kraće da čitav projekat nije realizovan iz sopstvenih izvora osnivača, takoreći „sredstvima iz slamarice“. Danas je u svakodnevno funkcionisanje apikacije, njen marketing i korisničku podršku, uključeno ukupno 16 zaposlenih, angažovanih po ugovorima o delu i autorskim ugovorima.

Iako je zamišljeno da 60seconds jednog dana bude globalno rasprostranjen servis za onlajn kupovinu, on je pre svega koncipiran tako da svaku državu tretira kao zasebno tržište. Ova opcija je posebno privlačna međunarodnim brendovima koji žele da ispitaju lokalnu potražnju, kako bi rasprodajom svoje robe umanjili troškove transporta i skladištenja.

„Prve reakcije po lansiranju aplikacije u Srbiji su potvrdile da je projekat uspešan čak i po merilima naše sredine, koja tek uči o onlajn kupovini. Doduše, treba imati u vidu da Srbija u isto vreme poseduje dobar potencijal za rast, jer istraživanja pokazuju da su domaći rezultati internet prodaje svake godine sve bolji, i to pogotovo među mlađom populacijom koja je i naša glavna ciljna grupa. Pošto često pratim analitičke podatke o našim korisnicima, uviđam da se pojavljuje sve više interesenata i iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine, tako da je logično da nam ove dve zemlje budu sledeća tržišta”, najavljuje mladi preduzetnik. Na pitanje da li planira da dalji rast kompanije eventualno finansira iz spoljnih izvora, Kadić kaže da je „otvoren za dobre ideje i kvalitetna partnerstva”.

Influenseri kao posebna kategorija

Danas je pažnja korisnika interneta drastično smanjena u odnosu na period od pre samo nekoliko godina, i obuhvata raspon od tek nekoliko sekundi, a najnovije studije pokazuju da, kada su društvene mreže u pitanju, ona traje tek između tri i šest sekundi. Te trendove sada posebno koristi Tik Tok, najbrže rastuća društvena mreža na svetu, pa je 60seconds jedan od prvih domaćih startapova koji imaju svoj nalog na njoj.

„Glavni pokazatelj da smo uspeli da privučemo pažnju mladih na duže staze je naša baza stalnih korisnika – onih koje smo uspeli da ‘zadržimo’ u vreme kada je pažnja postala tako dragocena roba, i kada 71 odsto korisnika u Srbiji briše novoinstalirane aplikacije na svojim mobilnim telefonima posle samo tri dana upotrebe”, ističe Kadić, a pored društvenih mreža, kao posebno uticajan kanal komunikacije sa publikom, navodi specijalnu potkategoriju aplikacije u kojoj su predstavljeni influenseri.

Naime, brendovi će imati mogućnost da direktno prikazuju svoju robu na profilima određenih influensera i tako je izreklamiraju, ali i da direktno steknu uvid koliko su novih kupaca privukli na taj način. S druge strane, influenseri će moći da nude predmete iz sopstvene kolekcije, i pišu objave o proizvodima koji im se dopadaju, što čitavoj aplikaciji daje i osobine svojevrsne „društvene mreže za ljubitelje kupovine”.

„Krenuli smo drugačijim poslovnim pravcem od sajtova koji su se do sada bavili onlajn prodajom u Srbiji. Oni najveći među njima služe kao medijatori za transakcije između dvoje korisnika, dok mi težimo da kroz našu uslugu doprinosimo boljem odnosu između kompanija i njihovih kupaca, na obostranu korist”, poručuje Ivan Kadić.

 

Marko Miladinović

Broj 170, februar 2020. 

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar