Posle karantinskih mera tokom kojih je većina građana posao obavljala od kuće, prosečan radni dan se produžio a broj sastanaka i poslatih mejlova se povećao.
Sudeći prema rezultatima studije koja je rađena u više od 20 hiljada kompanija u 16 gradova SAD, Evrope i Srednjeg istoka, digitalno komuniciranje između zaposlenih očigledno znači mnogo više posla.
Istraživači su uporedili ponašanje zaposlenih tokom dva perioda od osam nedelja pre i posle karantina usled pandemije COVID-19. Gledajući mejlove i metapodatke o sastancima izračunali su da je posle karantina radni dan trajao 48,5 minuta duže u odnosu na prethodni period, kao i da se broj sastanaka povećao za 13 odsto, i da su ljudi slali u proseku 1,4 mejla više po danu, prenosi Bloomberg.
U nekoliko gradova, poput Čikaga i Los Anđelesa, prosečna dužina radnog dana vratila se na nivo pre pandemije, ali su duži radni dani ostali u Njujorku, San Hozeu i u većem delu Evrope.
Druge analize, koje posmatraju VPN podatke, pokazale su da su Amerikanci radili i do tri sata više, kao i da su se logovali u nekarakteristično doba dana ili noći. Objašnjenje za narušeni raspored može se naći u brizi o deci, zamagljenim granicama između posla i kuće, kao i stresovima usled ekonomske recesije.
Ipak, istraživači tvrde da je potrebno još istraživanja kako bi se videlo da li su se navike trajno promenile, mada ne očekuju da će se ponašanje uskoro vratiti na nivo pre pandemije.
S druge strane, u jednom drugom istraživanju skoro 60% direktora ocenilo je da zaposleni koji rade od kuće imaju slabiji učinak nego kada posao obavljaju u kancelariji.
Borislav Đilas
Izvor: Startit
Foto: Wokandapix, Pixabay